söndag 19 november 2017

Och där kom årets första

Så här såg det ut en stund innan jag skulle åka till matchen i morse. En halvtimme senare var det helt vitt, och flera cm täckte marken. 
Och bilen. 
Och gatorna.
Snöborsten till bilen har blivit helt utsliten upptäckte jag, när jag till sist hittade den i garaget. Den funkade nästan iaf, så jag fick till bort eländet från bilen så kunde köra iväg.
Skulle hämta upp en av mina killar i Lunden, vilket brukar ta ungefär fem minuter. Klok som jag är någon enstaka gång, åkte jag iväg lite tidigare. Och det var ju tur, för ett antal av de få bilar som var ute hade fortfarande sommardäck.. På tre ställen på vägen stod det bilar mot färdriktningen eller tvärs över gatan, de slank omkring som Bambi på hal is i slasket.
Jag kom fram till sist iaf, vi spelade och vann vår match och sedan åkte jag hem på frusna vägbanor. Nu är det glashalt, för slasket har frusit ordentlig - det är minus 5 grader nu.


Sedan har det varit lite småplock och soffhäng med Thomas. Och så blev det det här till middag:


Igår tillbringade jag några timmar framför spisen och fixade kålpudding. Det blev lite mer änvad jag tänkt, hade räknat lite i överkant både på köttfärs och kål. Men det är ju lite ok att kunna frysa några portioner. Thomas och Linda har bett om kålpudding länge nu, men jag har inte riktigt haft orken. Nu finns det iaf ett tag.. 😁


Tillagt förmiddagen efter..

Så här såg det ut i morse, det blev allt att skotta en del. Hoppas det regnar bort fort!



1 kommentar:

  1. Så gott med kålpudding! Kanske lyckas jag få till nåt liknande på vegofärsen som finns hemma.
    Tycker du benämner snön helt rätt nr du skriver "eländet", för så känns det ofta, även om jag nu inte längre behöver tänka på snöskottning. Ljust och vackert blir det förvisso men väldigt svårt att ta sig fram.
    Kram!

    SvaraRadera