torsdag 21 april 2011

Oj, glömde..

Insåg just nu ätt jag helt glömt bort det där med påskpynt! Iofs hade jag nog inte satt upp något även om stora glömskan inte slagit in - vi håller ju på att klä väggar med gips. Men ändå, inte en påskkärring så långt ögat kan nå, känns lite konstigt. ;)

Flyt har ju vi inte för stunden, det kan vi ju lugnt konstatera. Skulle ta ut en stor summa pengar på bankomaten igår, skulle vidarebefordra domarpengar. Inga problem, slår in kod, summa, får tillbaka kortet och jag tror tom skylten som visar att pengarna är på väg blinkade till - då kommer följande upp " Ursäkta, tekniskt fel. Försök igen". Och då gör man ju det, förstås.
Försöker igen. VA!!?? "Uttag medges ej"
Försöker igen. Samma resultat.
En kille bakom mig skulle ta ut pengar, med Swedbankkort, precis som jag. Han testade, och fick ut sina, men tyvärr inte mina pengar.
Åkte hem, kollar saldot och får bekräftat - pengarna står som skyddat belopp...
Ringde både Swedbank och Bohusbanken (deras automat), men där fanns ingen hjälp att få. Swedbank säger bara att jag får komma in idag och göra en reklamation, då tar det flera veckor innan pengarna är tillbaka. Bohusbanken att "9 av 10 gånger åtgärdar automaten felet själv, så du får tillbaka dina pengar. Hur lång tid? Jaaa, det kan ju ta upp till 7 dagar. Om det funkar.."
Så nu hänger 4.600 kr ute cyberrymden någonstans. De står fortfarande som skyddat belopp, men jag kommer inte åt dem.
Det är ju aldrig lätt att få en så stor utgift, men just nu är det ju... Hej å hå, jag hoppas vi vinner på Lotto snart - hundutgifterna är ju inte heller slut ännu.
Ska tillbaka med Dippen på tisdag, tog prov på Fred igår.
Tur att skatteåtebäringen kommer. Om ett tag.

Lite jobbigt blev det allt

****
Kl 18.15
Var på Swedbanks kontor på Frölunda Torg i eftermiddags, och fick en oväntad hjälp! Den mycket vänliga damen berättade att hon får in minst en kund i veckan med samma problem. Hon hjälpte mig att få tillgång till mina pengar, utan att jag ens behövde be om det. Ibland finns det änglar på banken! :)

Glad Påsk allihop!! ♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar