lördag 10 augusti 2013

Lugn lördag

Nu är Anneli tillbaka på sjukhuset igen, nya anfall. Ännu så länge hjälper inte medicinomläggningen, tyvärr är det just nu snarare tvärtom. Men på något sätt måste vi (Anneli!) ha tålamod, den här typen av läkemedel tar en stund innan den ställer in sig. Nu har hon fått ny tid till Sahlgrenska - läkaren kom från semestern i måndags och kallelsen kom redan på onsdagen! Snabbt jobbat :)
Får se vad hon kommer fram till då. Men det är jobbigt för min syster, det tar hårt på huvud, själ och kropp..

I kväll flög Daniel och Mikael till Sunny Beach, Bulgarien för en veckas semester. Att de är utvilade när de kommer hem är nog inte så troligt, men jag hoppas de får en kanonresa :)

Målningen av huset går ganska långsamt, undrar om vi hinner klart i år? Det är inte så lätt för Thomas, han målar på fridagarna och det gäller att vädrets makter är nådiga. Den senaste tiden har solen lyst när han jobbat, och regnskurarna avlöst varandra på de lediga dagarna. Fast jag tycker det är ganska ok, han behöver vara ledig också - och det vi inte hinner i år, får vi ta nästa sommar. Då kanske tom jag komma upp i ställningarna :D

Nej, nu ska det bli en stund med Netflix och The Killing. Eftersom jag är ensam hemma styr jag över fjärrkontrollen ikväll, så det blir nog några avsnitt på raken. Kanske någon sliskig vampyrserie också, vem vet? ;)
Och ett liitet glas rött.. Vin alltså!

Ta vara på er därute
Kram

2 kommentarer:

  1. Sommarkramar från mig!
    Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommer några tillbaka ;)
      Ni har visst haft en skön semester :)
      Kramar

      Radera