måndag 24 augusti 2015

Skön helg

Haft en skön helg, och inte gjort speciellt mycket. Passar på att njuta av de förmodligen sista dagarna med härlig sommarvärme. På tisdag ska det bli regn och temperaturen ska sjunka så det gäller att passa på!
Var hemma på lite städ och fika hos Linda igår. Väldigt mysigt! Hon har fått det så fint i sin nya lägenhet, man bara myser när man är där. Ljus och fin, välplanerad och hon har verkligen fått ihop det bra med möbler och annat. Så glad att det löste sig så bra.

Här har det mest blivit altan- och bersåhäng. Har en stor hög böcker som jag låtit ligga, men nu har läslusten slagit till igen. Varvar med lite friidrott, VM har ju börjat. Thomas jobbar hela helgen och i morgon också. Sedan tar han ledigt, hela nio dagar utan trasiga spårvagnar! Men han får ta hand om resten av plattläggningen istället, så han är väldigt nöjd med att det ska bli svalare.

Friidrott, ja. Lyckan var stor hos många idag när det visade sig att Usain Bolt vann 100 m, och Gaitlin "bara" kom tvåa. Som så många andra anser jag att när man dopar sig ska man bli avstängd på livstid. Fuskar man, har man förverkat rätten till tävla för man drar fortfarande fördel av fusket.
Det var lite dubbelvinst på så sätt idag. :)

I morgon blir det en lite sväng till Frölunda Torg. Behöver ett par jeans inför Karlstadsresan nästa helg. Har bara ett par, de andra är för stora. Hade inte tänkt att köpa något nytt ännu, men blir nog tvungen iaf.
Viktväktandet har gått i stå lite grann. Har stått still i flera månader, men får väl hoppas att jag kan få fart på viktminskningen i höst igen. kommer ju att röra på mig mer, och får bli lite noggrannare med vägandet och matvalen. Har ju tänkt att ta det på lång tid, kanske två år så det är ju lugnt så sett. Har planerat att minska mellan 20-30 kg och har gått ner 13 hittills. Så kan jag klara 2 kg till oktober har jag kommit halvvägs, helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar