söndag 29 april 2018

Nils Ragnar Lindström



Min morbror Nisse somnade in för två veckor sedan. Han blev sjuk för nästan exakt på dagen 10 år tidigare, överlevde mot alla odds men blev aldrig återställd.. Bilden är tagen på julen 2011 som han firade hemma hos oss.
Många roliga äventyr och stunder hade vi tillsammans. Eftersom han var en man som hade svårt att rota sig, gick det många år mellan träffarna ibland, men vi hade alltid väldigt roligt de perioder han var hemma. När jag flyttade till Göteborg när jag var 18, var jag mycket hos mormor och morfar, och när Nisse spelade på Stenabåtarna åkte vi ofta med och åt middag. Vi var ute och åt ibland under åren som gick och -98 följde han med mamma, mina systrar och våra ungar till Danmark och hyrde stuga. Under några år firade han jul och födelsedagar med oss. Då var han också ett stöd efter min separation med barnens pappa året innan.
De senaste åren innan han blev sjuk träffades vi inte mycket av olika skäl, inte heller de sista åren. Men mina minnen från förr bär jag med mig med kärlek 💗
Begravningen sker onsdagen den 9 maj kl 10.00 i St Sigfrids Kapell på Kvibergs Kyrkogård

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar