tisdag 7 augusti 2018

Nöjd och glad

Ibland har man tur!
Kunde åka och hämta min dator på Inet idag, och det blev en glad överraskning. För det första för att det bara tog dryga två veckor, vilket var en vecka snabbare än vad jag vågade hoppas på. Men också för att de inte behövde ominstallera den, så allt fanns kvar. Dessutom gick reparationen på garantin.
Så jag slapp en massa timmars jobb och ett hål i en redan ganska tom plånbok.
Skönt!

Igår började innebandysäsongen, väldigt kul. Alla är inte med ännu, semestrarna är inte slut. Men bra uppslutning och härlig fart och stämning var det. Kul att vara igång igen. 😀


Och så har jag äntligen lyckats laga något gott av fisk! Jag fick receptet på den goda fiskgrytan vi åt hos Karins föräldrar och fick till det hyfsat. Ska ändra lite på hur jag gjorde så blir den nog lika god som Eva's 😉


Nu har det varit lite svalare dagar, så det var hög tid att fylla upp den tomma frysen. Gulasch, Kalops, Kycklingcurry, Spansk kyckling och Lasagne finns det nu att plocka av. Skönt!


Tvättmaskinen går för fullt, tänkte hänga ut en massa på tork i morgon. Lika bra att passa på när det nu ska bli jättevarmt imorgon och på torsdag.
Sedan verkar det som att det ska bli regn (hurra!) och svalare temperaturer. Lite splittrade känslor, det är så skönt med värme, men det är ju katastrofalt torrt så regnet behövs verkligen.

Ditte behöver också ha lite svalare, det verkar som om hon mår ganska dåligt nu.Trött och hängig, matvägrar på morgon och eftermiddag. Men på kvällen piggnar hon till igen..
Duschade av henne idag, och självklart blev hon sur som ättika och djupt förolämpad. Hon sjavade iväg och kröp under ställningen bakom bersån. Där är det bara supertorr jord, så när jag fick fraam henne med lite mutor såg hon ut så här:


Ditte: blöt, jordig och nöjd efter godismuta 😂💓

2 kommentarer:

  1. Ha ha, vad söt hon är. Har du provat med kylväst till henne? Det har jag tagit till på våra små busar när de varit påverkade av värmen.

    SvaraRadera
  2. Varken hon eller hennes dotter har varit speciellt påverkade förut, vi har tom fått ta in dem i skuggan för de gillar att ligga i solen. Så det har jag inte tänkt på faktiskt! Men tar med mig det till nästa år, förhoppningsvis ska det väl vara slut på värmen nu. :)

    SvaraRadera