söndag 21 augusti 2022

Älskar sommaren

Jag älskar verkligen sommaren. 
Tycker om värmen, min värkiga kropp blir mjukare, jag kan röra mig mer. Det är så roligt att mysa i trädgården, plocka skräp, vattna, skörda. Sitta i bersån eller på altanen med dator & platta med frukosten uppdukad, 
Att dörren kan stå öppen hela tiden, Maya kan springa ut när hon vill.
Det är så härligt!
Önskar att den kunde vara iaf i 10 månader eller något.. 😏😎

Nu har innebandyn börjat igen, och det är gôrroligt. I år har vi ett gäng som verkar vara väldigt glad, spelskickliga och träningsvilliga. Vinnarskallar med glimt i ögat - den bästa sorten. 
Vi har tränat i två veckor nu, och hunnit med några träningsmatcher med blandat resultat. Men alla har inte kommit igång än, semestrar, skolstarter och annat har stökat till det. Men from imorgon är nästan alla på plats.
Ny tränare, en roligt bekantskap, med lite brokig bakgrund, skåning och halt & lytt precis som jag. Väldigt engagerad, håller högt tempo och har redan planerat hela säsongen. Jag sa till honom att jag nog hinner ifatt - någon gång.. 😁

Thomas har semester - och otur. Två olika infektioner på lika många veckor som krävt antibiotikabehandling. Men han vilar, och det är ju inte så dumt heller. Att sitta och inte göra något är inte hans största intresse, tålamodet tar slut på 5 minuter. Om det inte finns någon bra ishockey eller fotboll att kolla på förstås..

Växthuset, jodå! Det frodas och växer som attan. Både tomater och gurka blir det. Har hittat några favoriter som det bli mer av nästa år. Gurkorna har blivit supergoda, flera av tomatsorterna också. Men paprika blev det inte en enda på två plantor, och min physalis växer och växer men får heller inga blommor och bär. Får läsa på mer till nästa år.


En salladsskål med tomater, två dagars skörd..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar