torsdag 6 oktober 2022

Sjukstugan fortsätter

Tja, jag är fortfarande hemma, men på bättringsvägen. Huvudvärken är lättare, ingen feber, snuvan nästan borta och hostan börjar släppa.  Men trötttrött och tungandad fortfarande. Men förhoppningsvis ska jag orka ta mig på match på lördag.

Thomas har åkt på eländet nu också. Han verkar vara mer påverkad än mig, bla smaken krånglar. Är nog fortfarande nedsatt efter antibiotikabehandlingarna, och har ju börjat medicinering för prostatan. Stackarn måste fortfarande tömma sig, för det funkar inte själv ännu, och det gör honom förstås frustrerad. Men han har bestämt sig för att börja jobba igen den 20e, men vi får väl se vad det blir med det..

Igår fick jag ett sms från ett okänt nummer, som visade sig vara sonen. Han berättade att han köpt ny mobil och fått nytt telefonnr. Tyckte det var lite konstigt, vet ju att han nyligen köpt en mobil. Konstigare blev det när han tyckte Rom var hyfsat, och faktiskt bättre än han trodde.. Det säger knappast någon som precis varit hos sin älskling och skickat bilder på tindrande ögon och gott vin..
RIngde sonens vanliga telefon, och mycket riktigt - det var inte med honom jag smade.
Polisanmälan gjordes, och under tiden fortsatte jag sms med "sonen". Hade ganska roligt när jag gjorde "honom" väldigt frustrerad. Visste ju inte hur jag skulle hitta mitt konto på Sparbanken i Cayman Islands, och inte heller kunde jag ta skärmdumpen som "han" ville ha på att jag satt in pengarna som han behövde för att betala fakturan för en "Mac Book dator"..
Telefonnumret som användes är till en specifik person, som är skriven på en specifik adress med en stor familj och bankkontot hör hemma i samma ände av landet. 
Allt är förstås lämnat till Polisen, och med lite tur kanske de kan ta den här skitstöveln..
  

Daniel fixade ett litet collage av början på konversationen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar