fredag 6 maj 2011

I vecka :)

Idag fyller valparna en vecka. Små korvar är de, hela högen! :)
Lämnade hem Rollo till Marianne idag, han har varit här i två veckor nästan pga valpningen. Men han var inte jätteglad - Kola visade direkt var skåpet ska stå. Ingen mopsig son ska komma hem och röja här inte! Eftersom det är Prins Rollo vi pratar om, är han inte van vid den sortens behandling - dessutom fick han inte vara inne i sovrummet (Valparnas rum!) så livet blev väldigt deppigt i en hast.
När jag åkte hem stod han vid dörren och såg ut som om han undrade om jag verkligen kunde lämna kvar honom.. Och det kunde jag.. ;)

Veckan har gått fort. Har varit väldigt trött - det tar tid att återhämta sig märker jag. Kroppen är inte så rolig att ha att göra med, det värker friskt nu. Men så ska det vara på den här modellen numera, ingen idé att hänga läpp ;)
Har varit hos syrran nästan varje dag för att passa valparna när hon varit på jobbet. Kul, men det är faktiskt ganska skönt att det är hennes tur den här gången :) Men de är otroligt söta, och det är full fart i valplådan redan!

Thomas och jag försöker planera för vidare äventyr när det gäller huset. Planererna kommer och går, mycket beror på ekonomin som ju har tagit stryk efter alla veterinärbesök. Vi får se vad vi hinner med, och vad plånboken tål.

Nu ska jag strax krypa till kojs. En lång dag väntar i morgon! :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Haha stackars Rollo, massa dumma småsyskon som tar hans plats :P Tiden går ganska snabbt nu ändå. Snart är korvarna stora :)

    SvaraRadera
  2. SV: Det ska bli riktigt kul nästa helg :) Hoppas du har möjlighet att komma också. Skulle ju dessutom vara super kul att få träffa Fred :)

    SvaraRadera