söndag 28 juli 2013

Rubrik kan ju vara bra att ha

 
 
Långt uppehåll igen, förlåt för det! Men det har varit en ganska innehållsrik vår och sommar. För en gångs skull får ni den i lite bilder.. :)
 
 

Daniel och jag fyllde år. Det blev inte så mycket firande, men Linda (och lite jag) fixade den här fantastiskt goda gluten- och laktosfria Prinsesstårtan. Tips om du är glutenintolerant: Välj ICA's marsipan på rulle - den är glutenfri. De andra är utbakade i vetemjöl..?!
 

 
 Massor av mat har lagats förstås. Med två hungriga tvåmetare som äter både hemma och på jobbet blir det en hel del olika alster i femlitersgrytan :)
 
 
Vi fick tag i ett jättefint furubord på Blocket. Nu känns matrummet rymligare och mer komplett än vad det gjorde med vårt matrumsbord. Om man vill kan man lägga i skivor - då får man lätt plats 10 personer :)
 
 
 Sommarens STORA projekt har påbörjats - ommålning av huset. Nu ska det bli lika fint på utsidan som på insidan.
Den här sidan är nu klar, "bara" tre kvar. Bilder kommer senare!
 
 
Rollo bor hos oss några veckor eftersom både Kola och Ditte löper. En ung man i sina bästa år, fullständigt förvirrad mellan varven som ungtuppar brukar vara. Han och Fred har hittat sina roller och ligger oftast som två små lejonbröder på trappan och bevakar omgivningen.
 

Min underbara familj gav mig presentkort i födelsedagspresent, så nu kan jag köpa böcker igen :)
Många böcker! En av dem var den här, kanonbra! Det kommer nog att bli mycket läsning i höst, så jag börjar att bygga upp ett lager. Det svåra är att inte börja läsa redan nu..
 
Tyvärr är det ju saker som inte är så roliga också.
Anneli kämpar med sina EP-anfall som inte vill försvinna utan snarare ökar och blir värre. Nu har hon fått en enligt utsago oerhört duktig neurolog på Sahlgrenska, så vi får se om hon kan få den hjälp hon behöver.
Linda har iofs inte blivit sämre, men inte heller bättre. Vi har lite uppslag på vart hon kan söka vidare för att få en diagnos, och hon har flera läkarbesök inplanerade. Hoppas att dessa åtminstone kan leda till en diagnos, så hon kan få rätt hjälp. AF och F-Kassan mer eller mindre kräver diagnos för att hjälpa till, så hennes liv skulle underlättas väldigt. Hon kämpar hårt för att göra någon form av aktivitet varje dag, men helt plötsligt ser man hur hon blir alldeles grå och energin bara försvinner.. Jättejobbigt för henne, och för oss att se också förstås.
Och så mina höfter.. Kan väl bara enkelt konstatera att jag är glad att operationerna kommer hyfsat snart. Sömnen funkar inte speciellt bra, det värker vidrigt mycket på nätterna. Så är ständigt trött nu och har svårt att komma igång på dagarna. Ganska glad att jag har en man som jobbar nätterna - jag måste ju vara tyst när han sover. Att han inte är lättväckt behöver jag ju inte berätta för någon.. ;)  
Men det är lite jobbigt nu. Kan inte gå några längre svängar med kryckorna, eftersom nacken pajar annars. Och det är bara hemma jag inte använder dem. Märker att stickningarna i armar och händer har blivit värre igen, stelheten och värken också. Motoriken har också blivit försämrad, men jag hoppas att när jag inte behöver kryckorna längre att jag ska bli bättre igen. Det där med nackskada och kryckor funkar inte så bra ihop.. Är så tacksam för att jag fick mitt parkeringstillstånd till bilen, livet blev så mycket lättare då! Nu behöver jag inte gå så långt när jag ska handla eller göra något annat. Det är så skönt!
Förövrigt är allt bra. Daniel åker en vecka till Bulgarien med bästa kompisen i augusti. Han har kommit längre fram i bostadskön, och fick gå på en visning för ett tag sedan. Tyvärr fick han inte just den här lägenheten, vilket han blev väldigt besviken för. Men nu vet han iaf vad och var han ska söka för att få chansen. :)
Thomas sliter och släpar som vanligt. Jobbar och målar huset. Men trivs ganska bra med livet iaf, renoveringen börjar äntligen bli hanterbar. Jag har ju inte kunnat göra en bråkdel av vad som var tänkt, så det har blivit mycket för honom. Men nu har vi ett väldigt fint hus som vi båda trivs i. Gott är det :)
 
Ha det gott, nu får det räcka för idag!
Kram på er ♥


2 kommentarer:

  1. Livet är inte så lätt ibland... hoppas allt blir bättre för dej efter operationen.

    SvaraRadera
  2. Jo det hoppas jag också.
    Kanske jag tar min första promenad efter jul :)

    SvaraRadera