lördag 23 november 2013

Lurad igen

Jaha, hon är en lurifax vår lillskit. Citrus är redan hemma igen, färdiglöpt. Antagligen hade hon hållit på lite längre än vad vi trodde, eller så blev det helt enkelt ett kort löp den här gången. Nu får vi se om hoppar över i januari, eller och om hon fortsätter som inget hänt.

Själv försöker jag göra det jag måste/behöver/tycker att jag borde göra.
Det går inte så bra. Är otroligt trött, sover väldigt dåligt.
Hade tänkt att laga en en hel del mat, bla köttbullar och kålpudding men ännusålänge har det inte blivit av. Har ju iofs ett par dagar kvar, men vill ju gärna få fram julstjärnor och lite sånt också :/
Får se vad det blir, kanske gör ett ryck i morgon...
Igår fixade Thomas och jag förhöjning av toastolen och sängen. Det kommer att fungera bra!

Idag var Linda och jag en sväng till Daniel. Han får det så fint! I veckan hade han och hans pappa varit iväg och köpt byrå och spegel till hallen, fönsterlampa och lite annat fint. Dessutom en diskmaskin som de installerat. På måndag redan kommer Bostadsbolaget och börjar måla och tapetsera. De sa från början att det kan dröja ett år, sedan var det till våren och i veckan fick Daniel meddelande om att de kommer redan nu! Grymt bra, soffan har ju inte kommit ännu, så det blir ju mycket lättare nu. Gissa om han är nöjd.. :)
Jag får ju inte se det på ett bra tag nu, men får väl skicka dit Linda eller Thomas för fotografering ;)

Fick låna Daniels laptop, ska ta med mig den till sjukhuset tänkte jag. Eftersom det verkar som de inte har något annat än Telias surfzon där, har jag fixat en dongel med Comviq ist. Och den funkar ju inte med surfplatta och mobil. Det är svårt att få information om hur mycket Telias surfzon kostar, och det verkar som man måste ner till Pressbyrån för att köpa voucher för att komma åt deras WiFi. Det kommer inte att funka (kan inte gå så långt), och de priser som kanske gäller är nästan dubbelt så dyra som det mobila bredbandet. Har mailat och försökt ringa, men inte fått svar/kommit fram. Och på deras hemsida kan man inte få besked - dessutom måste man ha abonnentnummer för att maila deras kundtjänst!!? Alldeles för krångligt. Så Telia får inte mina pengar denna gång heller.. :)

Igår tog dottern och jag en sväng till mamma i Varberg. Det lär ju (förhoppningsvis!!) dröja ett par månader innan jag kan köra ner igen, så jag ville väldigt gärna hälsa på för en fika. Lika trevligt som vanligt, även Anneli tråkigt nog inte orkade komma. Hon är ju väldigt trött efter det jobbiga halvår hon haft. Nu hoppas jag att det ska lugna ner sig snart..
Vi tittade i fotoalbum och jag fick reda på att vi faktiskt har släktingar i Amerika - på långt håll iofs. Tror att det var farmors mormors kusin eller något.  Så det är nog ingen idé att hoppas på någon gammal rik arvtant.. xD

Nu ska jag fixa lite middag - benfri karré med minirösti, beasås, sallad och melon blir det, mums!

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Hej Bettan!

    Mitt namn är Andreas och jag jobbar för Telias Kundservice.

    Du verkar ha lite funderingar rörande våra Surfzoner. Har du ett mobilabonnemang eller ett mobilt bredband hos Telia så ingår det Homerun/Surfzoner i de flesta av våra abonnemang utan extra kostnad och då kan du skicka efter inloggningsuppgifter till surfzonerna genom att skicka sms till 4466 med ordet "homerunlogin".

    Har du inget abonnemang hos oss utan enbart vill få fatt i accesser så kan du lösa detta via SMS eller kontokort. Du skickar då SMS till 4466 med ordet Homerun20min för att beställa en kortare access. Det kostar 8 Kr. Du kan även införskaffa längre accesser via kontokort. För att göra detta så kopplar du upp din dator mot homerun så att du kommer till inloggningssidan. Där kan du klicka på köpknappen för kontokort.

    Här har du en prislista för de olika accesserna som finns via kontokort. http://www.telia.se/docs/prislista/mobiltbredband/homerun-prislista-from081201_tsp_1655.pdf

    Allmän info om Homerun hittar du här: http://www.telia.se/privat/bredband/tjanster/produkt/homerun-wireless-zones

    Jag vill också nämna att när du kontaktar vår kundtjänst via e-post på www.telia.se/kontakt så behöver du inte ange något abonnemangsnummer. För att komma vidare, skriv vad du vill i fältet om du så önskar. Du kan även chatta med oss via den ingången.

    Skulle det visa sig att du har ytterligare frågor eller funderingar så har jag bifogat en länk där du kan komma i kontakt med mig direkt. http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Med vänliga hälsningar
    Andreas Gyllblad
    Telia Kundservice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är jag ännu mer förundrad!
      Jag har fortfarande inte fått svar på mailen jag skickat till er kundtjänst, men på något sätt hittar ni min blygsamma blogg och så får jag ett svar som bara till hälften svarar på mina frågor. Ställde ju iofs dem i mailet, inte här...!?
      Tacksam (på sätt och vis) för svaret, och inser häpen att man numera inte behöver maila Telia - man nämner er bara i bloggen..!
      Storebror ser oss eller nåt..

      Radera
  2. Så dråpligt! Och förunderligt!! Men det var ju ett bra svar i alla fall! ;)

    SvaraRadera