torsdag 14 april 2016

Däckad

Sedan sist har Frölunda gått vidare till finalserien i hockeyn, de får möta Skellefteå och det hoppas jag ska sluta med guldyra på Götaplatsen! :)

I lördags var mina goa vänner Anne, Maria och Marie på innebandyhappening. Kul innebandy hela eftermiddagen och väldigt trevligt sällskap.

Och i söndag däckade jag. Säsongens alla mansförkylningar som killarna i laget smittat mig med, bröt ut. Har haft feber i flera daga, ont i halsen och aftesår i munnen. Igår släppte febern och förkylningen brakade loss, så när är jag väldigt spak faktiskt..
Har dessutom smittat Thomas, som går omkring och harsklar sig.. ;) Han var hos läkaren igår (gissa hur länge jag tjatat på honom?) med sin onda armbåge. Troligtvis en nerv som kommit i kläm på något sätt. Han blev sjukskriven resten av månaden till att börja med, så får vi se sedan. Han gick motvilligt till sjukgymnasten i dag och fick ett par övningar, annars är det bara vila som gäller. Han är den mest högerhänte jag vet, och naturligtvis är det högerarmen som krånglar. Vi får se hur det här bli, han är ju ganska rastlös av sig.. Som tur är är det massor av hockey på nätterna för NHL började sitt slutspel inatt. Han får trösta sig med det, och det tror jag han tycker är ok ;)
Som tur är har vi inte beställt thujaplantorna som vi tänkte plantera i vår som häck, det får vänta nu.

Hämtade ett nytt fågelbord igår. Vi köpte ett i oktober och det var ett riktigt fuskbygge! Ett nytt kom på posten från Nelson Garden och nu är fåglarna nöjda igen! Kollade över det nya, och det är av trä, inte plywood och papper.. :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar