tisdag 9 augusti 2016

Gröna fingrar kommer nog med åren

Som man sår får man skörda.
Eller något.

Årets skörd av bär, grönsaker och rabarber går väl inte till historien som den allra bästa.
Förmodligen en av de minsta i mannaminne.


När man plockar av mogna tomater som inte är större än ett litet vinbär behöver man inga stora bunkar. Eftersom jag samtidigt passade på att plocka hela årets skörd av svarta vinbär passade ju en geléskål bra. Den rymmer ju typ två dl så det blev ju gott om plats.
Behövde inte bekymra mig om att få plats med de röda vinbären.
Det blev inte ett enda...

Men var inte orolig - jag ger inte upp!
Buskarna är nyplanterade för året så det kommer nog mer nästa år. Jag ska dessutom köpa några till så jag iaf kan klara av att fylla geléskålen nästa sommar.

Och tomatplantan ska få stå i bersån, så den blir skyddad för de svala vindar som har gjort att  mina tomater blir väldigt, väldigt små, även om det varit ganska många. 
Gråtjackarna och bofinkarna är glada iaf, det är lagom storlek för dem.

Att jag sedan köpte en konstig sort av plocksallad som var så besk att tom rådjuren vägrar att äta den, lägger vi till try-and-error kontot.

Persiljan växer dock så det knakar.
Vi äter inte persilja.
Än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar