söndag 21 maj 2017

Lite gör vi ju

Det blir glest med uppdateringarna, men jag ska skärpa mig. Sen.

Vi hinner inte så mycket mer än att ha koll på Ella och jobba i trädgården. Planterat några krukor, med bla rosen, och några dahlialökar i rabatten med pioner. I morgon ska jag ta i tu med odlingslådan, har gul- och vitlök som måste ner i jorden, tillsammans med lite frön. Det är nog i senaste laget, men tänker testa iaf. Har redan skördat rabarber, det blir nog bara en omgång i år.
Thomas har börjat grundarbetet för balkongräcket och fortsätter nog med det i veckan.

Vi har hunnit med en Ullaredsresa också, Linda och jag. Hittade lite kläder, en hundbädd och så blev det förstås de vanliga hushållsinköpen. En stor, god räktallrik blev det till fika, så gott!

En drös läsglasögon till Thomas blev det förstås
Den mannen gör av med ett antal varje år..
Den här gången hittade jag ett par klockrena -
läsglasögon med ledlampor! Passar min älskling perfekt!
😀
Ella växer så det knakar, och har fått igång både Citrus och Ditte. Citrus har vi tom fått börja ge mer mat, hon springer hela dagarna. Ditte är ju lite lugnare, men kommer igång en liten stund varje dag. Dragkamp och "jage" är det bästa som finns tycker de här tre damerna! 😄


Nu ska jag fixa lite mat, och sedan ska jag heja fram Sverige till ett VM-guld i hockey. Skulle så gärna vilja se Joel och Henrik Lundqvist som guldmedaljörer tillsammans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar