lördag 13 april 2019

Blå Stjärnan

De sista dagarna har varit lite hektiska, med ett antal resor fram och tillbaka till Varberg.
Det började med att Anneli ringde mig på onsdag morgon och sa att Älva nog var på väg in i en Addisonkris. Hon hade kraftiga diarréer och mådde inte alls bra. Så det vara bara att kravla sig upp ur sängvärmen och åka och hämta syrran och hennes fina hund.

Det verkar som det inte finns någon vettig veterinär i Varberg. Den som Anneli använder, Varbergs Djurklinik, ville inte ens titta på Älva trots att Anneli bad om hjälp, de hade inte tid. Bedrövligt, men jag tror att de inte klara den typen av sjukdomar. Kan tycka att det är ett konstigt bemötande, de borde ju kunna ta emot en hund som eventuellt är på väg i ett livshotande tillstånd. Känner de att de inte är trygga i hur man hanterar hunden, kan de ju få konsultation av Blå Stjärnan. De borde ju kunna stabilisera henne så hon inte kraschar på vägen till Göteborg. Hur det än är, så tar det ju ett par timmar innan jag hunnit ner och sedan kört tillbaka till Göteborg igen, framförallt nu som trafiksituationen så bedrövlig i vår stad.

Hursomhelst, jag åkte ner och hämtade dem, och så åkte vi till Blå Stjärnan. De var som vanligt väldigt hjälpsamma och vänliga. Älva fick stanna kvar, magen var helt kraschad så hon var väldigt uttorkad. Hjärtat slog lite ojämnt och hon var darrig. Så jag fick köra hem en deppig syster till Varberg igen, men vi visste ju att Älva var i trygga händer.
Igår bestämdes det att hon skulle stanna kvar till idag, diarrérna hade inte slutat.
Idag ringde veterinären och berättade att Älva mådde mycket bättre, så jag kunde hämta henne. Det gjorde jag gärna och så blev det en ny vända till Varberg där en glad matte väntade.

Kvällen blev lugn och skön. Thomas och jag har myst i soffan framför TV'n och bara haft det skönt.
Tror att helgen får fortsätta på det sättet, är lite trött.
Har inga planer för helgen, ska bara handla lite, kolla på Frölunda på TV'n och sedan inte så mycket mer. Lyxigt!

Ha en go helg!
Kram ♥


Rara Älva, en otroligt snäll och kärleksfull storpudel.
Jag har "lånat" bilden av Anneli!

4 kommentarer:

  1. Men så dåligt av veterinären. Har ni testat veterinären i Slöinge? Kommer inte ihåg vad de heter men dottern var jättenöjd med dem när de fick åka in akut med lilltax. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Syrran har ingen bil, så vi kan lika gärna åka till Blå Stjärnan. Men Slöinge ska öppna en mottagning i Varberg, så jag tror att hon ska testa där istället. De är nog bättre.
      Kram

      Radera
  2. Du är bäst Lisbeth!🤗😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, tack! Ibland anstränger jag mig lite vettu.. 😍❤

      Radera