lördag 27 april 2019

Fri sikt

Grannen har haft två sammanväxta tujor i hörnet på sin tomt, och de har växt sig enorma. Säkert 15 m höga och de växte över trottoaren och skymde gatljuset. I förrgår vaknade jag av ett herrans oväsen, och såg att de höll på att såga ner träden.
Vilken skillnad det blev! Vi har nu fri utsikt ändå upp till krönet på gatan, och det blev väldigt mycket ljusare. Kan tänka mig att det blev ännu bättre för de närmaste grannarna, för de var verkligen påverkade.



Bild från idag..


Bild från i vintras, lyktstolpen är helt borta..

En skön vecka har vi haft.
Finalserien i ishockeyn mellan Frölunda och Djurgården missar vi inte, det står 2 - 2 i matcher så mer spännande kan det inte bli.
Linda har varit här ett par svängar. Hon, Mona och jag var på IKEA i torsdags. Vi strosade runt ett par timmar, åt lunch och hade det väldigt trevligt. Jag förnyade handduksförrådet, och köpte några glasburkar med lock att ha portionsmat i. Och så nya skohorn, vi hade lyckats göra sönder våra gamla. I morgon ska vi åka hem till Mona och montera ihop ett bord hon köpte.

Vi har också haft några väldigt varma dagar. Igår var det 26 grader varmt, mycket för att vara april. Jag älskar verkligen värmen, men det behövs regn. Det är väldigt torrt, brandrisken hör. Idag regnar det för första gången på länge, och jag hoppas att det ska komma mycket. Det behövs flera dagars intensivt regnade för att man ska slippa dra fram slangen redan..

Och så väntar vi förstås ivrigt på valpen. Om ca 2 veckor får vi hämta henne. Det är så spännande - är hon lik Ella, eller helt annorlunda?
Vi får se, och blir det en Maya, Millan eller får hon heta Sigrid?
Mmm, många funderingar... 😂💗

4 kommentarer:

  1. Wow! Vilken skillnad!
    Och spännande med valpen - snart kommer jag och hälsar på ;)

    SvaraRadera
  2. Åh så kul med valp. Blir nästan sugen på en valp här hemma nu �� kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, men dina är ju så unga ännu, du får vänta lite mohaha ;)
      Kram

      Radera