söndag 16 juni 2019

Ledsam vecka

Det har varit en konstig vecka.

Att Citrus hastigt blev sjuk och dog, har varit väldigt tungt för oss. Det var så oförberett, och gick så snabbt att det tog flera dagar innan jag riktigt förstått vad som hände.
Tankarna har vandrat åt olika håll, egentligen ogrundade samvetskval har kommit och gått. Kunde/skulle vi försökt operera? Åkt in tidigare? Upptäckt tidigare? Men vi landar i att, nej, det var inget annat vi kunde göra. Hon var för gammal och för sjuk för att opereras, och det gick så fort att vi hade inte kunnat åka in fortare.

Men usch så tomt det blir. Att en så liten krabat, kan göra ett så stort hål..
Ditte och Ella är lite vilsna, men det går bra. Fast när Thomas kom in från promenaden idag, kunde han berätta att Ditte för första gången på flera år tagit över försvars/polisrollen efter Citrus. De hade mött en större hund, en ung hane som tydligen inte var tillräckligt respektfull enligt Ditte, så han fick sig en ordentlig utskällning - och sedan var vår Gamlan ganska trött.. 😍

Linda fick besked om att hon får en rullstol, vilket ju var skönt. Men det blir inte med drivaggregat, vilket är en stor besvikelse för hon blir ju då inte mer självständig och det var ju det som var tanken.
Men Västra Götalandsregionen är ökända för sin omänskliga hållning gentemot sjuka och funktionshindrade, så vi är väl egentligen inte så förvånade. De har ju redan botat alla ME-sjuka genom att precis som Försäkringskassan anse att det är en ickeexisterande diagnos.
Att flera redan fått just den här kombinationen av hjälpmedel hjälper inte, då har man visst gjort fel.

Ledsen, det är inte meningen att låta bitter, för det är jag inte.
Jag är helt enkelt djävligt förbannad på ren svenska.
Och ledsen.




Det här citatet från 
Nalle Puh mötte jag idag. 
Det är nog det jag behöver ta till mig just nu..

2 kommentarer:

  1. Förstår att det blev ett stort hål i hjärtat. <3
    Men det är ju galet att hon inte får en rullstol med driv ju. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de påstår att bara en enda har fått det i VG-region.. Konstigt, för jag vet flera som har. :(
      Kramar

      Radera