fredag 14 augusti 2020

Händelserik vecka

Skulle ju ha uppdaterat i veckan, men det har varit så varmt och skönt - och vi har jobbat på i trädgården. Får skylla på det iaf. 😉

I söndags kom Daniel, Karin, Linda Martin & Mona. Äntligen skulle vi fira Daniel och Karins förlovning, Karins 25-årsdag och Daniel har ju fyllt 28.
Vi har haft lite funderingar på vad vi skulle fira dem med, och tills sist bestämde jag (med hjälp av Linda & Thomas förstås) att det skulle bli något så udda som en varmkompost, en Gröna Johanna.
Nu tror ni nog att jag tappat det helt, vem ger en komposttunna i förlovningspresent??!!  😲😁
Jo, vi gör - för jag visste att de gärna ville ha en ny för deras gamla faller i bitar. Mina hjärtan är väldigt praktiskt lagda, och jag hoppades på att de skulle gilla presenten. För säkerhets skull toppade vi med lite lyx, ett presentkort på Bord 27 som enligt Linda har fantastiskt god mat.
Jag beställde landgångar från Kvantum, och de var helt ok, Sedan blev det blåbär/hallonpaj med topping av färska bär och så god gräddglass till.
Sedan blev det en nervös väntan - tänk om de inte gillade presenterna?
Men det räckte att höra Karins helt tokglada skratt och se Daniels stora leende när de öppnade kartongen med Johannan. Perfekt, och att presentkortet skulle gillas visste vi på förhand.
Vi fick en härlig eftermiddag och kväll, med många glada skratt.
Så roligt att Martin kom också, det är en väldigt trevlig och kär bekantskap.
Självklart glömde ALLA att ta bilder, jag blev så sur på mig själv.

Veckan har sedan gått i innebandyns-, sommarens och förrådsbyggandets tecken.
Värmen kom när Thomas började sin semester den 5:e och det syns ingen ändring i prognoserna än. Så skönt!

Vi har kört igång för fullt med träningar med den nye tränaren, Vi klickar bra och jag tror att det här kommer att blir en väldigt rolig säsong. Spännande blir den garanterat.

Thomas bygger på i värmen. Jag är helt övertygad om att det som vanligt kommer att bli jättebra, det blir allt han gör.
Lite smolk är det, han har nog överansträngt höger handled ordentligt för han är svullen och har mycket ont. Nu har jag lyckats få honom att vila idag - han har inte gjort något på hela dagen. Helt otroligt.. 😉
Han sa ikväll att han nog ska vila hela helgen - och jag var förstås väldigt snabb att hålla med honom.
Han har ju faktiskt semester. Det är en massa idrott på TV, fotboll, hockey, friidrott och F1 så han kan nog säkert få tiden att gå..

Vädret kommer dessutom att fortsätta att vara helt fantastiskt en bra bit in i nästa vecka iaf. På torsdag tror jag det kan komma lite regn, men det verkar lite osäkert. Värmen ska stanna, även om det "bara" blir runt 24-25 grader. Så vi (Thomas!!) ska säkert hinna långt på bygget även om han vilar.


Det ska bli ett mycket efterlängtat trädgårdsförråd 
till höger om bersån.Nu har han kommit längre, ramen på marken är
klar och reglar är fastsatt i den befintliga bersån,


Jag har fått gjort en hel del idag. Fick äntligen tvättat all klädsel till soffans dynor
så nu luktar de inte av 11 års hundmys längre. Slipade och oljade in räcket till entrétrappan
också, så nu ser det finare ut och är trevligare att ta i.
Men jag är långt ifrån så flitig som de här små krabaterna!
Kolla benen på på biet, det sliter hårt i värmen!



Den här fjärilen hade en hel drös kompisar som tillsammans med massor av Påfågelögon
fladdrade runt i vår Fjärilsbuske. Helt makalöst så många fjärilar, bin och humlor som hittat hit
och till våra andra blommor, bär och grönsaker! 


Ibland önskar jag att jag kunde förmedla lukten av mina vackra Luktärtor
De luktar sååå gott, lika gott som de är vackra.

I morgon blir det innebandy för hela slanten. Vi ska spela träningsmatch och sedan ha lite information med killarna efter matchen. Sportcheferna har lovat att grilla hamburgare - på god distans förstås.
Det ska bli roligt.

Var rädda om er i värmen!
Hjärta 165g | Hemköp

Saknar er allihop! 

4 kommentarer:

  1. Härligt när de gillar praktiska presenter. Det gör mina med så jag reagerade inte alls på presenten :-D

    SvaraRadera
  2. Vi saknar er med. Fin chokladask 😂😁❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gissa vem jag tänkte på? 😇😍😂❤

      Radera