onsdag 19 augusti 2020

Vinst och bygge

Det blev ett bryskt uppvaknande idag, strax före 9 vaknade vi av världens åskknallar, de värsta jag hört på länge. Nedslagen var så nära att jag hörde knastret och kände den där konstiga lukten. Det var inget vidare, och hundarna blev ordentligt uppskrämda. Sedan regnade det ett par timmar.
Som tur var klarnade det och torkade upp, så Thomas kunde fortsätta med förrådsbygget. Det går fort framåt, imorgon lägger han på taket, bygger sista kortväggen och dörr. Sedan är det "bara" spjälorna kvar. Jag har varit hantlangare och så fick jag ta tag i städet på insidan, dammsugaren och moppen kom fram.

Det blev en rolig match i lördags på flera sätt, men framförallt för att vi vann med 10 - 4.
Bra start på försäsongen med två vinster, vi får väl se hur det fortsätter. Vi möter Kungälv på lördag, och det blir en svårare nöt att knäcka.


Årets upplaga av IK Zenith's A-lag.
Det är något fel på kameran upptäckte jag och tränare Krister,
vidvinkelobjektivet fungerade bara längst ut... 😉😂

Nu blir det vila. Thomas ska titta på fotboll tror jag, och jag surfar nog runt en stund. I morgon blir det en tur till affären för att fylla på kyl och frys tillsammans med Linda.

Och så ska jag ta en ny dust med Granngården
I juni beställde jag tuggben därifrån, och det var nog den sämsta kvalité jag fått någon gång. En konstig leverans var det också, i en liten påse kom ett paket med 10 tuggben, ett par tuggringar och tre lösa tuggben. I en jättestor låda som kom några dagar senare, skramlade det runt ett enda. Insåg snabbt att de var livsfarliga för hundarna, de slet loss stora bitar, och skickade tillbaka alltihop. Sedan hände ingenting förrän jag ringde dem några veckor senare. Kundtjänsten hade ingen uppgift om att tuggbenen var returnerade - förrän hon kollade manuellt. Visst hade de kommit. Fick besked om att jag troligen skulle få en ny faktura, och jag skulle bara avvakta.
Visst..
I förrgår kom en räkning som jag inte tittade så noga på, men såg att det handlade om Granngården, 60 kr så jag tänkte bara att det tog tid, betalade och såå var det bra med det.
Men.
Idag fick jag mail från Svea att jag skulle signera något digitalt och jag fattade ingenting. Ringde dem, och det visade sig att det var fakturan på tuggbenen som jag naturligtvis inte betalat. Det skulle ju vara klart. Beloppet var ett helt annat, men stämde inte alls med något. Som extra knorr fick jag reda på att det fanns ett inkassoärende - på samma faktura, men ett helt annat belopp!! 😱
Jag fick lätt panik, hatar fullt ut när jag får ett krav - inkasso har jag aldrig fått.
Kundtjänsten på Svea  kunde ju inte göra så mycket mer än konstatera att det såg konstigt ut.
Jag betalade (kanske dumt) fakturan som jag egentligen inte skulle betala av lite panik och sedan ringde jag Granngården.
Jag kan ju säga att jag är inte helt säker på att jag får någon ordning på det här, utan jag är rädd att ett enda jäkla tuggben kommer att kosta mig 600 kr och ont i magen. Men vi får se, Kundtjänsten på Granngården skulle kolla upp det, prata med Svea och sa att jag inte ska betala inkassoräkningen när den kommer. Vilket får mig att bli lätt illamående. Men jag får väl vänta några dagar och se vad som händer.
Tror inte jag kommer att köpa något därifrån igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar