lördag 13 februari 2021

Inlägg 1003

Missade att jag passerat inlägg nr 1000!
Det hade jag aldrig trott när Marianne lurade mig att börja för 13½ år sedan.
Så otroligt mycket som har hänt de här åren. Har upptäckt vilken nytta jag faktiskt har av min dagbok på nätet. Det är mer än en gång jag letat rätt på bortglömda datum - och år.

Det firas ändå med lite vemod.
Just den dagen väntade jag på att Dittes valpar skulle födas. De kom 4 dagar senare,
2 jättesöta killar och 3 ljuvliga tjejer. En av dem kom att heta Citrus.
Citrus stannade kvar hos oss, och var den sötaste och roligaste lilla cairn som funnits.

Nu är alla våra raggsockor borta, och vi saknar dem så mycket.
Det har flyttat in två andra tokfior, väldigt annorlunda men lika älskade som alla de andra.

Linda hittade gamla bilder häromdagen som jag inte sett:


Dippen, denna knäppa, underbara tjej.
Bara hon kunde ligga och hypnotisera en dörr så här...


Fred, vår bolltokige kille, som var områdets Kung.
Iaf tills han med ålderns rätt tog det lite lugnare.


Ditte och Dippen, parhästarna.


Ditte var så tokigt likt både sin mamma och pappa,
men gick alltid sin egen väg och hade sina egna, knäppa idéer.


Och så Citrus, vår lilla hoppjerka.
Hon stack alltid nosen i allt, ville nyfiket undersöka vad
husse gjorde när han sågade, hamrade och renoverade.


Nu har vi de här två.
Ella och Maya, som ger oss massor av kärlek,
många goa skratt och en hel del gråa hår.
Precis som de andra fyra gjorde 💕



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar