tisdag 16 februari 2021

Utflykt & semla

Igår tog Linda och jag en liten utflykt till Ullared. 
Vi visste att det skulle vara lite folk, det var fint väder och rapporter från bekanta har sagt att den senaste tiden har det varit nästan kusligt ödsligt. Vi bestämde att om det känns otryggt med smittan, skulle vi vända och åka hem igen.
Men vi behövde inte vara oroliga. 
Det var nästintill folktomt, och nästan ensamma när vi skulle betala. Det var bara att ta en tom kassa.
Det blev lite handlat, mest nyttogrejor - kaffe, tandborstar och lite sådant. Hundgodis, påfyllning av djurapoteket (det är billigare med deras produkter på Gekås än deras egen sida), ett par hundfällar, t-shirt till Thomas och ett par tröjor till mig. En lykta och en underbar tjock kvinna i betong blev det också.


Jag upptäckte den "hårda vägen" att jag tydligen inte är ok efter
vinterns krassligheter. Efter två timmar fick jag ge upp, och tillbringade den
mesta tiden på diverse bänkar, medan Linda hämtade grejor. Det var oväntat och
verkligen ganska deppigt. Har inte märkt så mycket av tröttheten eftersom jag är hemma hela tiden
pga pandemin. Så nu undrar jag ju lite hur det här ska gå när det är dags att bli normal igen..



Idag gosade Thomas och jag till det med semla.
Måste ju visa min uppskattning, så jag fick offra mig idag.
I morgon får det bli ordning igen.
Det har kommit in ett snöoväder, så de närmaste dagarna
planerar jag att tjura inomhus och käka sallad.


Tjura ska jag göra för att jag helt glömde av
att kolla in Uppfinnar-Jockes medhjälpare i lampavdelningen.
Hade tänkt att han skulle passa perfekt i hallen.
Hoppas han finns kvar nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar