torsdag 11 juli 2024

Nu är jag officiellt gammal och klok!

Nåja, lite gammal och klok iaf..
Fyllde pensionär häromdagen, så nu är jag inte sjukpanschis längre.
Min oro för hur inkomsten ska bli har lagt sig. Fick nämligen reda på i måndags att tjänstepensionen som ingen kunnat ge besked om på 20 år, blev helt ok. Så nu vet vi att vi kan bo kvar utan att vara oroliga för ekonomin när det är Thomas tur att blir ledig för gott.


Älskar frukostarna i bersån på sommaren. Just nu oftast jordgubbar till mûslin.


Denna vackra bukett kom från Helsingborg, från Elisabeth och Oscar.
De är ännu vackrare i verkligheten och doftar så gott.


 När jag kom upp på födelsedagen låg det här och väntade på mig.
Vem behöver blommor när man har en Thomas som vet precis vad jag önskar!
Äkta romantik!

I helgen bet jag till på en på en tand på något sätt, och det gjorde vidrigt ont. Plomben satt kvar i två dagar, men igår var den väck när jag vaknade, så jag fick ringa tandläkaren.
Ni som känner mig, vet att det det är inget jag bara gör - min tandläkarrädsla har blivit bättre men är långt ifrån bra. Men jag hade inget val, kände att en bit av tanden var lös och det gjorde ordentligt ont.
Så jag fick komma dit idag - och jag blev av med tanden för den gick inte att rädda.
Tråkigt nog är inte mina tänder lika starka  som mina extra långa, väldigt rejäla tandrötter, vilket gjorde att tandläkaren fick ett 45 minuter långt gympass - och tyvärr jag också. 
Tackolov smärtfritt, och iom att han sydde ett par stygn har jag inte blött så mycket heller.
Fick order om att vila idag och i morgon - tur att jag kan kolla på serier 😉

På söndag kommer familjen på pannkaksmiddag! Vi ska fira Daniel (och mig) och som vanligt beställde min älsklingsson samma meny som alltid på födelsedagen. Han försökte iofs backa ur när han hörde att att vi blir sisådär 8-9 personer, men jag har ju en bra spis..  😁


Gammal bild, samma spis.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar