fredag 3 augusti 2007

Vilken vecka!

Den här veckan har tre av valparna flyttat till nya hem, vi har bara Ludde kvar i 2½ vecka och så Citrus förståss, som ska bo kvar hos oss. Så skönt, kanske jag kan får sova lite nu. Valparna ska få flytta upp i sovrummet inatt, då blir det nog lugnare. Det har blivit mycket fikande och pratande, lite nervöst oxå för man vill ju att valpköparna ska få en så bra start som möjligt. Men syrran och jag har blivit ettt bra team, tror att vi kompletterar varandra bra.

Det har hänt en del sen sist. Inte så mycket kul faktiskt. Jo, älsklingen mår bättre igen, klådan har försvunnit nästan helt och deppigheten oxå. Underbart! Sen har det varit bara regnregnregnregn hela semestern, inte en enda dag som solen visade sig, inte ens en regnfri dag. Jag brydde mig iofs inte, hade fullt upp med valpisarna, men stackars Sambons semester blev helt körd. Men som sag, han mår mycket bättre och det är gott så.

Mamma var här måndag till torsdag, och det var mycket skönt. Hon är en klippa när jag tar slut i kropp eller själ, vilket jag gjorde i veckan. Två ryggskott (ordentliga) på tre veckor, svägerskan fick besked att hennes halsont är cancer (behandlingsbar säger läkarna, men oron har varit/är stor), dottern har haft stora problem med sin pappa och hans sambo, hon sa upp sig från sitt sommarjobb efter tre dagar (fullt förståeligt, men jobbigt), valpöverlämningar och besök hos cancersjuk morbror gjorde att jag fick nästan en mental frysning. Hjärnan slutade att fungera i onsdags, jag stod bara rakt upp och ned och sköljde ett rent glas i nästan fem minuter, tills mamma frågade vad jag gjorde...

Någongång ska jag sätta mig ner och bara inte göra något, inte tänka på något, inte oroa mig för något, inte engagera mig i något, inte bry mig överhuvudtaget i alla fall en timme. Men det får bli någon annan gång.

Egentligen är jag ju faktiskt väldigt lycklig, även om jag inte orkar vara det ikväll.

Det gör för ont idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar