söndag 2 september 2007

Skolstartsförkylning..

..har vi drabbats av hela familjen. Urkpåburk, helt enkelt. Sambon har nog drabbats värst, och Dottern, men Sonen och jag har snart hunnit ifatt dem. Attans att det ska vara så här varje augusti! Man har ju helt enkelt inte tid just nu - skolstart i bibblan, styrelsejobb i brf och innebandystart med vidhängande stor cup med massor av arbete. Så, förkylningen lägger vi på hatthyllan och plockar fram den sen... Någongång.... När jag har tid...

Svägerskan ska börja sin behandling på onsdag. Jobbigt. Det är som hon sa idag: Man har ju ingen aning om vad som väntar, mer än att det antagligen kommer att bli obeskrivligt jobbig... Det är bara att ta en biljett och åka med tåget kom vi överens om.
Det lär bli en jävla tid, med mycket oro...

Annars rullar det väl på som vanligt. Fick äntligen grävt upp rabatterna på framsidan, rosorna gav jag upp nu. Grannens katt använder rabatten som toa på vintern och gräver sönder rötterna. Så mina vackra Ingrid Bergman rosor har blivit ledsnare och ledsnare för varje år och nu var det nästan inget kvar. Att få kattägare i stan att inse att utekatter kissar ute är fullständigt omöjligt - deras katter gör bara sina behov inne... *suck* Vilka helidioter det finns! Så katten fortsätter att gräva i rabatter och sandlådor, och vi andra får vackert finna oss i det. Efter ett predjudikat kan man inte göra något åt det juridiskt heller, det är bara hundar man är ansvarig för som ägare, inte katter. Blir så himla förbaskad, bara.

Nu har vi bara vår egen valp kvar (jaja, de tre vuxna oxå!) och det är skönt. Kanske vi kan få igång någon form av pott träning och annan uppfostran nu - kanske... ;)

Nu ska jag hoppa i bädden, trött som sjutton är jag!
G'natt

Tacksam för familjen idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar