tisdag 22 april 2008

För tillfället...

... jag jag visst inne i en period när inte mycket funkar... Och just nu har jag liksom inte tid för en massa strul, har alldeles för mycket på gång.

I natt fick jag ge upp för min värkande käke. När jag är trött och/eller pressad krampar jag med käkarna när jag sover, vilket innebär sönderbitna tänder. Var tvungen att dra ut en kindtand förra året, och nu var det dax igen - trodde jag. På skälvande ben ringde jag till Tandis i morse, och bad att få komma dit igår...
"Kan du vara här om 25 minuter?"blev svaret från en chockad tandhygenist, som under 20 år ALDRIG varit med om att jag ringt och bett att få komma samma dag. Undertecknad har nämligen panisk tandläkarskräck, den värre sorten. Men idag var jag tvungen, klarade inte av värken.
Men jag trodde ju att Tandis skulle dra tanden - men icke: Rotfyllning - han tycker jag behöver ha några kindtänder kvar. Isch och tvi och usch och blä!!!!

Nu går jag på värktabletter och antibiotika, vilket innebär att familjen har ganska roligt åt mig. Jag funkar nämligen inte speciellt bra med smärtstillande, blir snurrig och trött och förvirrad.
Så jag fritar mig från allt ansvar idag, bara så ni vet!
:p


Ont, trött, och uppgiven idag

1 kommentar:

  1. Isch! Stackare! Inte kull alls med tandvärk!!! Knapra du på dina tabletter och låt familjen skratta lite :-)

    Kramen!!

    SvaraRadera