lördag 19 april 2008

Lunkar...

..gör väl inte livet precis, men det trampar på.

Just nu tillbringas en hel del tid på sjukhuset, men det är ingen större förändring med N.

Innebandyplaneringen fortsätter i god fart, ledarmöte i morgon, cup den 1 maj.
Tydligen hade det varit turbulent i veckan som var. Killarna hade träningsmatch mot ett lag i klubben, dessa är ett år yngre. Trodde i min enfald att de skulle vara lugnt, det var ju bara träning. Men icke! *suckar* Tydligen hade det andra lagets ledare många, många MÅNGA åsikter om våra killar i allmänhet, några speciella grabbar, tränare och domarparet i synnerhet. *dubbelsuck* Det hade visst varit ganska tuffa tag, som vad jag förstår hade börjat med en körare från det yngre lagets 100-kilos (?) spelande tränare. Vad som hänt har jag inte en susning om, jag var inte med. MEN jag har helt plötsligt fått mail från dessa uppretade tränare. Tackolov tar "mina" tränare över - har bett att få slippa denna sandlådelek... För att ni ska få en liten hint om vilken nivå det ligger på: två av "mina" 15-åriga grabbar tränade på sina alldeles färska domarkunskaper, vilket fick en av det andra lagets tränare (en medelålders man! ) skrika ut sin ilska över urdåliga, jäviga domare, de sämsta han sett någongång, någonstans i alla serier från junior till elit... så alla i hela hallen hörde - även pojkarna som dömt. Dessa två har bara dömt innebandy i två månader, och då mycket yngre lag... men jösses, det var ju en tränings-match inom klubben! Har iaf pratat med dessa två killar, och några till som mådde ganska dåligt efter upplevelsen.
De två ledarna för det yngre laget har flera gånger önskat samarbete med vårt lag - behöver jag säga vilket svar de kommer att få...?

Jaja, så är det ibland. men inget bra föredöme för killar i 14-15-16 års åldern!

Annars är det bra! Var hos mamma i Varberg torsdag till fredag, och tog sedan med henne med hem så hon fick titta till sin lillebror. Körde ner henne ikväll efter en skön, avkopplande dag på altanen och en spännande SM-final i innebandy på TV'n. För att ni inte ska tycka jag är helt knäpp, och oartig mot mamma, kan jag informera om att hon var lika nyfiken som jag på hur det skulle gå. Hon har nämligen följt Warbergs matcher mer än jag...

Heja Warberg och grattis till SM-Guldet!!!

;D


Så himla trött idag

2 kommentarer:

  1. Tror inte det du beskriver är sant! Ska inte ungdomssport vara på kul? Laganda och glädje inför varandra. Och ska inte tränare föregå med gott exempel på uppförande? Jisses! Pinsamt. Tror jag kan gissa att det knappast blir något samarbete där va?
    Sköt om dig!

    Kramar från Ulrika & Morrten som strax ska ut och mysa i solen på altanen en stund!

    p.s. hmm det var det där med trimning igen, nu börjar han se ut som ett litet troll igen... jag får kanske ringa M :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe, gör du det, men efter 1:a maj. Med parning och utställning i sikte, har hon ganska fullt upp just nu.
    Nope, det lär det inte bli! Vi samarbetar med ett år äldre killar istället - ledaren är en VUXEN person, inte bara i ålder utan också i förståndet... ;)

    Ha det gott i solen!

    SvaraRadera