onsdag 10 september 2008

Ganska tom...

Ganska tom känner jag mig nu. En omtumlande dag är över, och jag kan inte sova.

I förmiddags ringde mamma. Förstod att det hänt något, hon ringde före halv elva och det gör hon väldigt sällan - vi är ju väldigt sega på morgnarna hos oss. Min moster hade ringt, min morbror hade bara några timmar kvar att leva. Strax efter ringde hon mig också, och berättade att barnen var på väg.

Mammas äldste lillebror har haft cancer en längre tid, men det verkade som de fått bort tumörerna. Men för ett par veckor sedan hittade de en ny och han fick börja med cellgifter igen.
Den här gången orkade han inte.
Idag somnade han in, hemma med familjen hos sig.

Och även om vi inte trodde att det skulle hända nu, anade vi ju att det inte skulle sluta bra. Han blev så dålig så fort. Men som min moster sa när hon ringde och berättade att han somnat in, de fick många fina år, och han fick dö levande. Det åter kanske konstigt när man läser det så här, men vad hon menar är att han slapp att ligga och tyna bort i svåra smärtor i månader. Nu byggde han golv till husvagnstältet bara för ett par veckor sedan, och kunde leva livet fullt ut hela vägen. En skön tanke tycker jag!

Så nog har dagen varit omtumlande. Barnen tog det bra, tackolov. N, min yngste lillebror, vet det förmodigen inte än, tror inte min kusin kunde åka dit. Han kom från en ny sjukhusvistelse tillbaka till korttidsboendet idag, så jag hann/kunde inte åka dit. På något sätt måste jag ju få ihop tiden inför min operation i morgon. Känns inget vidare, men jag får ta det när jag kommer hem till helgen.

Operation ja..! Sitter här och kliar mig i svintohåret, och river mina sandpappersben. Att de där svamparna man måste tvätta sig med måste vara så äckligt uttorkande!! Tvi och isch och blä och usch. Och inte får jag dricka vatten heller, klockan är ju efter tolv!
Vi har dock ätit gott ikväll, lagade Currykyckling och Chili con carne, och Dottern gjorde äpplepaj och vaniljsås! Mums, så gott - magen står i fyra hörn ännu... :)

NEJ, jag åt inte båda rätterna, min älskade familj kunde inte enas om vad vi skulle äta och jag kunde inte välja heller, så det fick bli båda. Men jag åt chilin med massor av vitlök - glömde ju att jag ska till sjukhuset i morgon, hehe...

Nu ska jag packa ner mina nyinköpta deckare som jag ska läsa, och fantisera om de goda mackorna de serverar på avdelningen som jag ska till. Det ska bli så skönt att få det gjort, och jag har nog aldrig varit så lugn och trygg inför en operation som jag är nu.
Har haft en skön kväll med familjen, nu sitter jag och min fine gubbe och småpratar

Jag har det väldigt, väldigt bra trots allt..

Vi hörs om några dagar


Sov gott, L
.

3 kommentarer:

  1. Tänker på dig idag och hoppas att operationen gått bra!!

    Snart ses vi!

    Många kramar från U & Morrten!

    SvaraRadera
  2. Hur går det med allt??? Näsan ovanför ytan hoppas jag!!

    Många kramar!!

    SvaraRadera