onsdag 15 april 2009

Vojne....

Det var värst vad tiden går när man har mycket att göra!

Dagens update blir:
Alla hundar är utplacerade hos syster M och mamma, jättetomt och jätteskönt
Det jobbas hela tiden i huset, Sambon är sanslöst duktigt
MEN just nu känns det mycket osäkert hur färdiga vi kommer att bli - i dagens läge har vi varken kök eller fungerande toa... :/ Och vi flyttar in på lördag! Vi får se hur det går.

Trots allt har vi hunnit med en hel del ändå:
Dotterns rum är nästan färdigt, Sonens saknar iofs två väggar, men har blivit rejält uppfräschat. Badrummet har fått ny färg och ser betydligt mycket bättre ut. Köket har fått golv och tak, och i vardagsrummet blev taket klart idag, och golvläggningen har påbörjats. Nu ska Sambon kolla upp rörläggningen på toan för att se hur rören kan dras. Jag ber en liten bön om att han ska hinna klart med toan - köket får vi ta som det kommer.
När det gäller köket skulle laminatskivan kommit i förra veckan - nu hoppas affären på att den kommer i morgon. Grejen är att jag måste ju beställa inmontering av spishällen - det är ju en gasspis och den får vi inte koppla in själv... Så det lär inte blir klart före helgen, kan man lugnt konstatera...


Såhär såg det ut i förrgår, nu har det kommit till lite kökskåp, golv och tak.. :)

Sonens blivande rum, han gillar INTE gult ;)


Ljusblått är bättre, nu saknas det bara två väggar och en dörr...


Dotterns bruna fondvägg, resten blir gräddfärgat - jättefint


Och här i vårt blivande matrum står det blivande köket...



Och så avslutar vi med en valpfilm! Alla utom Rollo har nu flyttat till sina nya familjer. På filmen är de 33 dagar

http://www.youtube.com/watch?v=Q0f1n1ZIeN8

Trött idag

4 kommentarer:

  1. Sänder en kram och pudelpussar från oss!
    Tänker på er och ser framemot att se resultet frampå. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här hälsar Dippen och Citrus att "Ni behöver inte aaaalls skynda er! Vi har det så bra här! Leker med Rollo (Citrus) och sover i sängen (båda två). Plus att Dippen har sitt gamla favoritnöje - att väcka David på morgonen. Jättemysigt!
    Fast jag önskar att jag kunde hjälpa er lite mer! Ni kanske vill bo hos oss om ni inte hinner klart!? ;)
    Kramar!
    Marianne

    SvaraRadera
  3. Haha, jag förstod att det är trångt i sängen... ;)
    Hm, jag tror dottern skulle vara intresserad... :)

    *kramar*

    SvaraRadera
  4. Ååå så fint det blir! Men jag hajjar att ni har jobb upp över näsorna! Fast det är ju ett roligt jobb som ni alldeles snart kommer att få njuta av!
    Spännande att följa!

    Ha en fin helg!

    Stor kram!

    Ulrika och gänget!

    p.s. Morrten har fullt upp att fjäska för en 4-bent tjej just nu! Jag passar mina föräldrars drevertik Doris 5 år! Oj som han gör sig till knäppisen! :-)

    SvaraRadera