måndag 16 augusti 2010

Semesterväder...?

Arkivfoto: Johan Persson

Inte har vi då tur med vädret på semestern iaf! Vi som skulle måla en massa fönster.. *suck* Det är ju monsunregn som gäller här, helt sanslöst. Vissa dagar har det kommit så mycket att regnmätaren svämmat över. Men det blir nog bättre - snart!
Allt rullar på: Daniel gosar i Tunisiens hetta, han kommer hem på onsdag. Ongarnas kusin Alice vinkade vi av i går - hon ska jobba i London som au pair ett år. Ledsamt värre var det på Säve förstås, vi kommer att sakna henne jättemycket. Men kul att hon får möjligheten, hon ville verkligen det här.
Thomas försöker jobba på med huset mellan skurarna. Vilken semester han har, stackarn... Linda söker jobb och försöker komma tillrätta med sin krassliga kropp. I morgon ska hon till VC, förhoppningsvis kan de hjälpa henne. Hon har varit risig i perioder hela sommaren och det tar hårt både på orken och psyket.
Själv försöker jag hjälpa älsklingen med renoveringen, men det blir inte så mycket just nu. Värken är inte nådig, har fått någon sorts skov. Men har ju hittat en sjukgymnast som måste varit ängel i ett tidigare liv! Underbar är hon, tittar till hela kroppen, inte bara vissa bitar. Kanske, kanske kan jag bli lite bättre, det hade varit så skönt att kunna gå ut och promenera! Men innebandyn fixar jag ju, tackolov. Skulle vara urtråkigt att att inte ha den, man behöver komma ut ibland. Familjen tycker nog det är ganska skönt när jag sticker, så får de rå sig själva utan min inblandning.. ;)
Nu är det dax att gå och knyta sig! G'natt! :)

3 kommentarer:

  1. Haha mamma du borde märkt vid det här laget att vi inte klarar oss utan dig när du drar iväg på dina äventyr :P vi ringder dig ju stup i ett ;P eller man kanske ska säga att vi stalkar dig ;)

    och btw, läs det under fotografiet i min blogg ;) hahah..
    älskar dig <3

    SvaraRadera
  2. Att ni ringer mig hela tiden är ju bara för att ni inte hittar i köket.. ;)

    Hrmf, akta dig så jag inte kommer på fler varianter av det temat, du!!! ;D

    Puss älskar dig också ♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Var ett tag sen jag kikade in. Hoppas ni mår bra och att din dotter lyckas finna ett jobb och hela sin krassliga kropp. Kram på dig.

    SvaraRadera