fredag 22 juli 2011

Sorg

Det är förfärligt det som hänt i Norge idag. Som det verkar nu är det kanske en ensam tok från Norge som är gärningsman. Och det låter nog hemskt, men lite lättad blir jag om det är så. Tänkte nog det redan när jag hörde om Utöya, för terrorister låter sig sällan gripas levande.
Och tanken på att terrororganisationerna skulle gå in i en grupp med barn och ungdomar och skjuta på det sättet.. Nej, jag tror inte det. Jag vill inte tro det. Jag avskyr det de gör annars också, oavsett vilken religion, hudfärg, politisk åsikt eller annat de har, det har varken med frihet, demokrati eller Gud att göra. Våld är aldrig rätt, bomber slår urskillningslöst. Att locka till sig barn och ungdomar och sedan bara skjuta ner dem, är något helt annat ...

Tänker på alla offren och deras anhöriga ikväll..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar