måndag 25 juli 2011

Kloka ord

En ung tjej som överlevde Utöya, sa så ungefär så här till en stressad intervjuare från CNN om hur man hanterar hämndlystnad efter en händelse som den i Norge

Om en ensam man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa som grupp
Vi står fast vid vårt sätt, så kan vi hedra dem som dog

Inte helt rätt återgivet, norska översatt till engelska och sedan till svenska blir nog inte helt ok, men andemeningen går ju fram

Jag hoppas Stine Renate Håheim fortsätter med politiken..

Här  kan du höra vad hon sa - om du orkar lyssna på den urusle studioreportern, som inte visar någon som helst medkänsla med en ung tjej just sett mängder av ungdomar, många vänner till henne, bli nermejade av ett automatvapen av en man i polisuniform...

2 kommentarer:

  1. Hej kommentera minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med. Gillar jag din blogg så får du en länkning bland ”bra bloggar” . Jag har 800-1000 besök/dag =)

    Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika
    (ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för att se vilket bra budskap jag vill sprida)

    SvaraRadera
  2. Blev lite misstänksam över reklamen, men den här gången får den stå kvar. Du gör ett kanonjobb!

    SvaraRadera