måndag 15 augusti 2011

Nu är det bättre

Nu funkar bilen igen, tack vare min envise, tjurskallige, duktige mångsysslande älskling! Han beställde en ny generator, tillbringade nästan 8 timmar i, över och under bilh-t, svärande, muttrande, fräsande och hotande bilj-n med diverse olika grymma öden. För att inte tala om alla långa eder och förbannelser som svors över idiotiska bilkonstruktörer, bilbyggare och de flesta andra som eventuellt tänkas kan pyssla med bilkonstruktioner..
Jag är mycket tacksam över att bilen till sist släppte till och lät Stora Bullret montera den svindyra generatorn, förmodligen insåg plåtburken att det inte skulle bli mycket mer än plåt- och ålastremsor kvar annars.

Som ni säkert hört har det regnat i Göteborg. Mycket. Väldigt mycket. Men bara i vissa väl valda delar av staden. Daniel och jag var på träning igår eftermiddag när ovädret började. När vi hämtade Citrus hos syrran (mycket söt efter trimning!) regnade det sanslöst - man hade inte blivit våtare om man hoppat direkt i badkaret... Så ni kan tänka er förvåningen när vi kom hem, två mil nordost om Frölunda/Mölndal - det hade inte kommit en droppe! Snustorrt! Vad 19-tiden kom det lite skurar, men under 12 timmar inte mer än ca 15 mm...

Vid 20-tiden såg det ut så här i Järnbrott:

 Marconimotet, Västra Frölunda 14 augusti 2011 Foto: Per Wissing
 Men hur tänkte man här??? Foto: Per Wissing
Eeeh? Dax att stanna snart? Foto: Per Wissing
Nästa foto är från viadukten ni ser här, något senare
Foto: Per Wissing 
När jag körde här idag, var faktiskt allt vatten borta!
Foto: Anne Stenberg


1 kommentar:

  1. Åh vad glad jag var att jag bor i Sisjön (=på ett berg) under det vädret. Och på något mirakulöst vis var allt vatten borta när jag skulle till sommarjobbet på posten i frölunda på måndagen :p

    SvaraRadera