söndag 8 januari 2012

Äntligen ledig

Äntligen är Gothia Cup Innebandy slut för min del! Finalerna går ju idag, men vi som varit i Flatås i tre dagar och lite till, har gått in i någonslags koma - iaf jag! :)
Det har varit väldigt kul, men 3 timmar onsdag, 17 timmar på torsdag (fast 4 av dem var jag hos svärmor och åt kalkon, mums) och lite mer igår.. Liiite mör är jag allt. Det blir soffan idag - hela dagen och kvällen!
Men det har gått jättebra. Några killar dök inte upp första dagen, ett par kom extra de andra och skitgoa är de hela gänget. Fantastiska bagare är de också - vilka kakor och bullar några av dem bakar! Jag vet, för karaktär har jag ingen , så jag smakade på de flesta. men det var ju egentligen ett konsumenttest - man kan ju inte sälja något man inte vet är bra - eller? ;) Men som sagt, allt gick väldigt bra. Inga stora skador på några ungar, och när brandlarmet gick, lyckades vi utrymma hallen med flera hundra småtjejer, småkillar, ledare och föräldrar lugnt och fint. Trots att nödutgångarna låstes.. Som tur var hade jag varit tvungen att tejpa låskolvarna på alla utgångsdörrar med slikvertejp eftersom vaktmästarna på Flatåsskolan inte klarat av att låsa upp dem - vi var tvugna att öppna med låbricka. Himla käckt. Inte. Men som sagt, den här gången var det bra för förra gången brandlarmet gick när vi hade träning låstes alla dörrarna. Det hade varit lagom roligt med så många männinskor i hallen. Vill inte ens tänka på det.
Men turneringen för vår del gick jättebra, så nu ska vi bara se hur mycket vi jobbat in. De kan du bli en cupresa för ena laget och en rejäl lagfest för det andra.. ;)

Daniel åkte till Branäs med bästa kompisen och hans pappa idag. Tydligen har det kommit lite snö, så de ska testa på skidkunskaperna. Hoppas Daniels baksida (låret) klarar det, han kände ju inget på träningen i tisdags, trots att de körde hyfsat hårt.

Och Linda & hennes kompis åker troligtvis till Egypten om bara tre veckor och provjobbar. Funkar det blir de kvar och då får jag inte träffa henne på mer än ett halvå, kanske ett helt år. Gissa om undertecknad är splittrad!! Självklart är det ju jättekul för henne, och bra på alla sätt. Men mammahjärtat är ju inte väldigt förnuftigt.. Och det är ju ganska långt.
Det blir säkert jättebra.
Och Daniel som ska till Kiev, Ukraina på fotbolls-EM i sommar. I två veckor.

Tror någon att jag kommer att vara splittrad? Eller?

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar