måndag 27 juni 2016

Vimla

Nu har jag bytt mobilabonnemang, efter att varit missnöjd väldigt länge med mottagningen. Att bo nästan i centrala Göteborg och stundtals inte ha täckning på mobilen är ju löjligt. Byte av mobiler och simkort har inte hjälpt - förklaringen Tele2 gav var att oturligt nog står de tre mobilmaster som står alldeles nära oss med "ryggen" åt (!!) och det köper jag inte - vänd på en kanske?!

Så för ett tag sedan fick Linda testa Vimla, en ganska ny operatör som använder Telenors nät. Det lät för bra för att vara sant, för de har otroligt billiga abonnemang. Dessutom rabatter om man är student, har aktivitetsersättning/sjukersättning (sjukpension alltså), är under 18 eller över 55 år. Inte nog med det -  om jag rekommenderar någon som också går över till Vimla, får både den personen och jag ytterligare 10 kr rabatt varje månad..
Den enda "haken" är att de har bara öppet i supporten måndag-fredag på dagtid och man når dem bara via chatt eller mail.
Man kan bygga ihop ett abonnemang som passar en själv, och de har inga bindningstider eller uppsägningstider.

Nu har Linda testat ett halvår, och "raggat" Daniel också. Båda är väldigt nöjda, täckningen är utmärkt och rabatterna fungerar. Kundtjänsten är trevlig, engagerad och hjälpsam.
Så i förra veckan klickade jag på en länk Linda skickat och beställde mitt abonnemang. Blev lite osäker så jag chattade med kundsupporten och fick alla frågetecken uträtade. Dagen efter kom mitt nya simkort och i natt startade mitt nya abonnemang, helt utan problem.
Nu har jag mer surf, fria samtal och sms till nästan halva priset - om tre månader. För de första tre månaderna betalar jag bara hälften av det redan låga priset.
(Dessutom får man återbäring både från Refunder och Sponsorhuset)

Vill du ha mer information och/eller testa så klicka på den här länken:
Beställning och information om Vimla
Beställer du via den så får både Linda och du 10 kr rabatt på ett redan lågt pris :)

Nej, jag är inte sponsrad, bara så nöjd! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar