lördag 11 juni 2016

Njuter

Något som jag älskar med sommaren är frukosten. Då byts blåbär och banan i yoghurt ut mot färska, goda jordgubbar. Ofta i bersån tillsammans med en bra bok eller en film, serie eller något annat på datorn. Avslutar med en stor balja kaffe, och så får hundarna ett halv mariekex. Om de orkar komma ut - ofta ligger de kvar uppe hos husse tills han vaknar på eftermiddagen
Inte klokt egentligen, man har det verkligen lyxigt!

Det är ju inte helt händelselöst heller. Häromdagen var det en skata som tänkte promenera in i hallen. Jag var inne och hämtade något, så när den såg mig vände den. Men det har faktiskt hänt att de promenerar hela vägen in i köket - då är man väldigt glad att hundarna inte märkt äventyraren..!
En annan dag stod jag vid en av syrenerna när jag hör ett ljud och vänder mig om. Knappt 2 meter från mig stod en råbock och tittade på mig. Där stod vi kanske en halv minut, sedan skred han långsamt iväg..
Ett av skatparen har förövrigt kommit på att det är väldigt skönt att sitta på vår skräphög och sola. Bilden är ju inte så bra, men jag stod på trappan och tog kortet. Är ju lite darrig, så skärpan är ju inte den bästa men ni ser ju skatorna iaf ;)

Annars är det lugnt.
Thomas och jag pular och pysslar som vanligt.
Vi gjorde en rensning i veckan, det är inte klokt var man sparar och samlar på sig. Såg golvet i garderoben i Lilla Rummet för första gången sedan vi flyttade in, och kom på att halva golvet är öppet.. Nu ska vi bara bestämma oss för om vi ska riva den eller fixa till den. Har man inte jobb, så hittar man väl på.
Typ.

Linda är ganska ok, relativt sett. Även om hälsan inte är bra är humöret på topp just nu av olika anledningar. Det syns inte alltid på utsidan att hon är sjuk, min sötis ♥

Lånat bilden av Linda

Daniel och Karin verkar också må väldigt bra.
Avslutar med en bild som jag "lånat" från Daniel. En bild från förra sommaren som jag verkligen älskar. Den är så vacker och det är så man tänker på de här två älsklingarna ♥




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar