måndag 14 augusti 2017

Dagarna rinner iväg

Dagarna försvinner fort känns det som. Jag har inte gett upp hoppet om högsommarvärme än, men den får nog komma snart.. Tror inte termometern har passerat 25 grader en enda gång i år. Haft många fina dagar, men skulle ju gärna vilja svettas lite, lite iaf..

Jag får väl nöja mig med värmen på nätterna. Alltså tempen ute är kanske inte så hög, men när Thomas jobbar får balkongdörren stå öppen, annars försmäktar jag. Har tre små kaminer som väldigt gärna kryper så nära de kan.. 


Citrus till vänster, mina ben i mitten, Ditte till höger och 
lillkaminen Ella tvärsöver... 

Njuter iaf av sommaren som vanligt. Frukost i bersån om vädret tillåter, med en bok eller datorn. Dörren står öppen hela dagarna så hundarna kan springa in och ut som de vill. 

Ella utvecklas hela tiden. Nu har äntligen valptänderna bytts ut, så nu gör det inte lika ont att leka med henne. För tillfället strejkar både Citrus och Ditte för de är löpdeppiga vilket gör att vi tvåbenta råkar lite illa ut. Men det är roligt, hon är så mysig.
Lite annorlunda när det gäller matsituationerna är hon förstås. Det började med att hon satte sig vid matskålen och åt. Nu ser det så här:


Hon är lite tjurig och på sin vakt, för tanterna står vid köksdörren och 
hoppas att  de ska kunna sno lite mat... 😂😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar