torsdag 3 augusti 2017

Trevlig kväll, nackspärr och vetekudde

Linda och jag åkte hem till Mona igår för att hjälpa henne med datorn, nytt mobilabonnemang och lämna min surfplatta, eftersom hennes bara slocknade en dag.
Vi köpte med oss räksallad, och hon hade bakat en jättegod paj av vinbär, sur men verkligen jättegod! Ni som känner mig vet att mitt ansikte lever sitt eget liv när jag äter sura grejor, men den här gången höll det sig i schack.. 😉
Väldigt trevligt som vanligt med en massa skratt. Dator fixad, abonnemang fixat - och surfplattan åkte med hem igen för Mona's vaknade till liv igen. Lindas magiska fingrar fixade det! 😁

Under kvällen kände jag hur nacken började knastra, och det ilade i öronen och tänderna. Anade vad som var på gång, och jodå, nackspärren kom som ett brev på posten. Eller som ett skräpmail kanske man ska säga nu för tiden..? Det har varit ganska lugnt på den fronten de senaste åren, men det beror nog mest på att jag varit så stilla pga höfterna. Nu gör jag mer och mer, och nacken protesterar oftare och oftare. Och det är ju inte bara nackspärrar utan huvudvärk, synbortfall, yrsel och de motoriska problemen blir ju också värre, liksom trötthet och generell värk.
Man glömmer bort sig ibland, och gör kanske lite för mycket.
Nåja, jag fick bruk för min goa vetekudde igen. In i micron, vira runt med frottéhandduk, lite smärtstillande och så i säng. Lite försiktigt stretchande under natten och själva låsningen är i princip borta. Ont gör det, men jag kan ju iaf röra mig.
Skulle handlat, men det får jag göra i morgon eller på lördag, det går inte att köra bil - eller iaf undviker jag det så mycket som möjligt. Dumt att köra i storstadstrafik när man inte kan vrida på huvudet.. 😎

Nu ska jag vila lite, förhoppningsvis kommer Bästa Anne hit en stund efter jobbet. Det är alltid lika roligt att träffa henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar