onsdag 6 juni 2018

Lite av varje

Bjuder på lite bilder från de senaste dagarna. I lördags var det kalas för Mona. Ronny och Annika hade som vanligt fixat en fantastiskt trevlig kväll, med god mat, trevligt sällskap, och en tårta som Emelie i sista sekund räddade från att ramla i golvet. Den smakade väldigt gott, även när den serverades direkt från bordsduken. På bilden är det resterna som visas upp 😁





Pionerna har fullständigt exploderat från en dag till nästa.
De är så vackra, och luktar så gott. Tror jag ska försöka få tag i röda och cerise också.

Ella ser inte glad ut, och det var hon inte heller. Vi försöker få henne att lugna sig, som ni vet är hon rädd för precis allting. Skällandet blir jobbigt och hon stressar upp sig själv. Testade att ha på henne sele och lina, men för övrigt lös, i trädgården och det verkar funka. Hon blir så tjurig att hon oftast struntar i att folk går förbi. Helt plötsligt skällde hon inte när vi kopplade loss linan heller. Och de sista dagarna har det gått ganska bra utan sele också. Igår var det lite värre, men när selen åkte på blev det tyst. Skumt.

Bilden bredvid är de minsta busarna som vilar hon sin matte , som också tog kortet. 


Och så sist men inte minst:
Det här är en liten bit av den grymt fina, egengjorda smörgåstårta som Daniel och Karin hade med sig till oss idag! Inte att leka med ska jag säga, massor av gott och väldigt bra blandning. Slipper jag bara den lagrade osten nästa gång, rensar jag fatet!!  Jag är verkligen imponerad av er skapelse!! 😉😍



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar