fredag 13 juli 2018

Bästa födelsedagen

I söndags fyllde jag år, jämna till antalet. Det har tagit några dagar att smälta denna fantastiska dag, men nu ska ni få lite bilder. 

Man får ju alltid frågan vad man ska göra, vad man önskar sig  - många åker ju iväg, går ut och firar på restaurang och uppskattar det mycket. Jag bestämde tidigt att jag inte ville något av det. Det bästa jag vet är att vara hemma, umgås med familjen och ha det bara skönt. Så varför ändra på det? 
En dag när jag börjat fundera lite över vad vi skulle ha för mat säger Linda: 
"Släpp det, jag fixar!" 
Jag protesterade, för dels är jag ju ett kontrollfreak och kan-självare, sedan var jag rädd att min älskade dotter skulle ta i så hon kraschar. Men jag fick ge mig, förstås - hon är ju min dotter.. 😉

Och så bra det blev!
Alla hade bidragit, så Thomas och jag behövde inte göra något! Inte handla, inte planera - ingenting! Jag gjorde iofs tårtorna, men det var ju ingen tung uppgift - jag tycker det är roligt och fuskar en del..

Alla mina käraste personer kom, förutom Pappa och Elisabeth (för tuff resa i värmen). Men de var med ändå - blommorna på buffébordet kom från dem. Jag visste inte innan kalaset vilka som skulle dyka upp, bara att det skulle vara "sisådär 12-15-20 personer". Och vilka fina överraskningar som dök upp!
Det började redan ett par timmar innan, när Anta kom. Denna underbara person hjälpte till att duka och höll mig sällskap när jag snodde ihop tårtorna. Linda, Daniel & Karin kom med mat, dryck och annat och sedan blev det fart när resten av alla mina finaste kom.

Vilken fin kväll det blev! Massor av god mat, dryck och tilltugg, men framförallt en väldig massa prat, skratt och kärlek. 
Jag har nog inte hämtat mig än, går fortfarande och ler.
När jag sedan dagen efter (eller ja, på natten blev det nog) loggade in på nätet upptäckte jag alla fantastiska meddelande där, mail och sms kom också. Man kan bara tacksamt och ödmjukt konstatera att man har turen att ha otroligt många fina vänner & bekanta!

Linda har tagit nästan alla bilderna, och jag låter dem berätta själva, nästan iaf!


Det goda buffébordet!
Det fanns allt, kött, grönsaker, frukt, goda såser - och blommor från Pappa & Elisabeth

Tårta och godis blev det sedan

 Lindas goda hallongrottor försvann i rask takt. Blommorna från Edith ville jag också ha med.


           


















 Får jag presentera Truls! Emma's otroligt charmige lille pojk, 9 månader stor.





 Till och med himlen bidrog! Så vacker!!


 Tusen, tusen tack till alla mina nära och kära som fixade den perfekta födelsedagen till mig!
Linda som råddade, Daniel & Karin som hämtade mat och dryck,
Mamma, Anneli, Marianne, David, Mona, Anta, Emma, Truls, Anne, 
 Micke, Ronny, Annika, Susanne, 
 och så sist men inte minst min Thomas som gjort ett nytt, fint badrum!!
Vad kan man önska mer? 💗💗💗





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar