onsdag 20 februari 2019

Full snurr

Är mitt i en tuff vecka, egentligen för tuff för mig.
Tre matcher på 7 dagar, två träningar, läkarbesök, provtagning, bentäthetsmätning, service av Lindas bil i Varberg, handla, laga mat och lite dammsugning av hundpäls.
Jodåsåatteeee...

Två matcher avklarade, en vinst och en förlust. Träning i morgon och match på fredag. Nu är varje match måstematcher, för det är otroligt jämnt i tabellen runt kvalstrecket. Med lite tur och massor av vilja kan vi kanske få spela kval till Allsvenskan, men då måste vi troligtvis vinna de fyra matcher vi har kvar. Och det blir tufft.
Men roligt är det!

Läkarbesöket gick bra. Blodtryck ok, blodsocker perfekt, ämnesomsättning perfekt äntligen, blodvärdet dock för lågt, så jag var och tog kompletteringar idag och ett kolesterol också.
Min goa doktor tar alltid god tid på sig, så vi hann att avhandla en hel del.
Hon tyckte att jag ska kolla upp andningsstoppen som jag har haft i alla år, och göra ett ultraljud på hjärtat för jag har ett litet blåsljud. Jag tror att jag har haft det sedan jag var liten, men mamma kommer inte ihåg. Och Doktor A tycker att de borde ha nämnt det någon gång av alla gånger jag blivit sövd. Det är möjligt att de gjort det, men jag skulle ju inte ha någon aning ändå - jag är ju inte redig på flera dagar efter narkoserna.. 😂
Hur som helst, två remisser är skrivna iaf.
Det blev en hel hög med recept för astman och allergierna nu inför våren, och nya förhållningsregler. Tydligen har de ändrat doseringarna för sprayerna.
Det ger sig.
Bentäthetsmätningen var en del i studien av höftoperationen, så det var bara en rutingrej.

I morgon åker Linda och jag till Varberg för att serva hennes bil. Fika hos mamma blir det ju naturligtvis också, det är ju ett måste. 💗
Hemresan blir förhoppningsvis hyfsat i tid, jag måste ut på träningen sedan.

Annars?
Tja, vi har ju haft vårkänningar i flera dagar nu, men ikväll har det regnat iskallt. Thomas har tagit ut semester, han är trött. Så nu vilar han, tittar på fotboll & hockey och mår gott.

Ja just det ja.
Försäkringskassan.
Ni vet den där stället som ska säkerställa vår trygghet om vi blir sjuka eller skadade.
Det företaget/myndigheten/lekstugan är rena skämtet.
Linda fick sitt avslag igår.
Förstås.
Trots att läkaren faktiskt skrev ett bra LUH.
Jag fick lite relaterat av Linda, har inte läst det själv ännu.
Men nu äter tydligen Linda medicin, men inte rätt sort...?!
Vad f... eeh.. he.. sjutton ÄR det här?!
Återkommer nog om detta.
Handläggaren hoppas jag att jag aldrig behöver prata med mer.
För maken till korkad, outbildad och fullständigt okunnig tjänsteman har jag aldrig mött förut i dessa sammanhang.
Och jag har ju tyvärr varit tvungen att träffa och prata med väldigt många.
De har alltid varit hjälpsamma, försökt lösa problem och får livet att fungera så bra det går trots sjukdom, värk och skit.
Men inte den här..
Japp, jag är arg.
Skitförbannad.
Men vi tar det en annan dag.

Jag hittade ett foto från invigningen av spårvägen till Östra Sjukhuset 4 oktober 1982.  Näst sista hållplatsen är "vår" hållplats, och gissa vem jag hittade på kortet?
Jodå, min morfar! 😍





Den stilige mannen med mustasch och keps som står vid dörren
är minsann min morfar Ragnar!
Vem som tog fotot vet jag inte, men helt säkert någon från Ringlinien,
en förening som tar hand om våra gamla spårvagnar.

2 kommentarer:

  1. Jösses blev ju helt slut bara av att läsa vad du har för dig. Håller tummarna att ni får kvala.
    Så jobbigt med handläggaren, man har ju inte så mycket att sätta emot heller. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, när de helt avfärdar alla läkare och AF så vette tusan vad man ska göra .. :/
      Kram

      Radera