onsdag 13 mars 2019

Höstväder

De varma dagarna vi haft i februari, försvann igen som väntat. Nu blandas regn med sol, kuling, någon enstaka plusgrad, med minusgrader och höstkänsla.
Jag vet inte om det är vädret som ställer till det i kroppen på mig, men värken har varit jobbig ett tag nu. Leder och muskler känns som någon vridit om den och sedan stoppat in mig i en stenmangel.
Det vänder igen, men just när är det faktiskt lite jobbigt.

Under över alla under, vi vann matchen mot Floda i lördags! Det kändes makalöst roligt, dels för att jag kommer inte ihåg när jag var med och vann en match mot dem senast, men också för att bitarna föll på plats och killarna gjorde precis allt rätt. Sådant vi pratat om hela säsongen satt helt plötsligt på plats. Jag hade en hel del att göra med målvaktsfingrar, centerfötter och lite annat smått och gott, men förhoppningsvis är alla friska till säsongens sista seriematch.
Den matchen kommer att bli viktig! Vi är tre lag som slåss om den sista kvalplatsen, och för vår del är det vinst som gäller - och att Floda förlorar sin match. Det kommer att bli en väldigt spännande söndagseftermiddag!




Målvaktsfokus idag! Adams blick och Nico's räddning går inte av för hackor.
Min insats var att tejpa ihop ett stukat finger - det gör attans ont!!

Linda har det tufft med Försäkringskassan som krånglar på alla plan. Vi var också hos hennes AT, en ung tjej som lyckades få det mesta fel. Tex en sådan enkel sak som diagnoserna som försvann på vägen, och en ny blev inskriven i journalen - som utesluter alla hennes sjukdomar.
Jag får nog ringa, men först ska min dotter på läkarbesök i nästa vecka för att få hjälp med lite problem och nya intyg. 
Handläggaren på Aktivitetsersättning försöker iaf, men helt plötslig var avslaget på sjukersättningen ett problem. Jag är så trött på allt det här. Linda har haft aktivitetsersättning i fem år, och är sjukare nu än förut. Varför ska det behöva vara så jäkla svårt???

6 kommentarer:

  1. Jag känner igen det här med att vädret växlar hit och dit hela tiden. Här har det gjort det hela vintern. Personligen tycker jag att det är jättejobbigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur! Man vet inte dag för dag om det är vinter, höst eller vår. Isch!! Nu längtar man verkligen efter sommaren!

      Radera
  2. Besvärligt med varierande väder, det håller jag med om. Spännande med en avgörande match imorgon. Hoppas förstås på vinst från ert sida :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just nu regnar det på tvären..
      Tack, det hoppas jag också :D

      Radera
  3. Det är bedrövligt att det skall vara så hopplöst med Försäkringskassan! :(
    Kram till er båda! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är slut. Tänk så mycket mänskligt lidande och så mycket pengar detta kostar.. 🙁
      Kramen ❤

      Radera