tisdag 7 juli 2020

Sommarnöje



När regnet öser ner, det blåser 24 m/s i byarna och det är 14 grader eeh.. varmt?... får man passa på att fylla frysen inför varmare dagar.
Gulasch, köttfärssås, lasagne, kycklingcurry och kalops blev det. Kompletterat med risportioner så är nu frysen helt full - himla skönt för Thomas matlådor till jobbet är fixade för ett bra tag framåt.

I dag blev det sill & potatis, gott! Imorgon kommer Linda, vi ska mysa till det med räkmackor. Passar på när Thomas är på jobbet, för det är inte hans favorit.

Rev ur allt ur klädkammaren idag, och gjorde en ordentlig rensning. Inser att jag inte behöver köpa linnen och cykelbyxor på mycket länge, inte stickade tröjor heller.. Gråa luvatröjor har jag också en hel drös av, helt nya. Köpte ett gäng till Thomas, men de drog ihop sig minst 2 storlekar, så jag fick dem istället. Trist, han behöver dem mer än mig.

Skönt att ha fixat detta iaf, nu kan jag slappa några dagar.

Hoppas att värmen och solen kommer tillbaka snart.
Tomaterna behöver det.. 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar