torsdag 22 oktober 2020

Så glad

En dag som började ganska jobbig, fortsatte tuff men som avslutades på bästa sätt.
Så kan man ju sammanfatta denna långa dag.

Det började man att Anneli ringde och var orolig för sin valp som var dålig i magen. Efter att ha konsulterat den lokala veterinären, bestämde vi att jag skulle hämta dem i Varberg och köra dem till Blå Stjärnan för kontroll.
Sagt och gjort, frukost och kaffe fick intas i bilen (jag snodde Thomas överblivna hönökaka med ost som han hade kvar från sin morgonfika) och iväg bar det. Trafik som hejochå så det tog sin tid.
Hämtade upp en liten och ganska ynklig Tassa och hennes oroliga matte. 
Men det gick bra. Veterinären tog massor av prover, skickade med recept som kan användas vid behov, och en rejäl matlista och specialkost. Som tur var behövde inte Tassa stanna kvar, veterinären tyckte att det verkade bra, liten Tassa är tunn, men inte uttorkad. Nu blir det skonkost en längre tid, för hon har nog en väldigt känslig mage.
Och så styrde vi kosan tillbaka till Varberg, lättade och mycket gladare.
I rusningstrafik genom Tingstadstunnel och regn..
Mmmm, det tog sin tid..
Lämnade av Anneli och hund efter att gjort en blixtvisit på apoteket och handlat lite bröd och ost till Anneli, och sedan styrdes kosan mot Göteborg igen.
Tack och lov var trafik och väder mycket lugnare.

Min goa tränargrupp tyckte att jag skulle stanna hemma istället för att stressa ut till Torslanda. Gissa så skönt det var att äta lite, skönt uppkrupen i soffan!

Och så låg det här hemma och väntade på mig. I dagens läge är det nästan svårare att få ett P-tillstånd än att vinna på Lotto, så ni kan kanske ana hur glad jag blev!. Trodde verkligen inte att jag skulle få det. Nu slipper jag slå mig halvt fördärvad när halkan kommer, och jag snubblar runt med käppen på halkiga isfläckar och rullstensflis när jag ska handla eller åker på träningar och matcher.
Lycka, ren och skär lycka!



2 kommentarer:

  1. Skönt att höra om Tassa. Lite som jag trodde - att hon har en känslig mage. OCH att veterinären kan komma med bra matråd/dietfoder. Mycket trist att det verkar som att man avlar på whippetar som är känsliga i magen och även avel på anorektiska tikar.
    Och stort GRATTIS till handikapptillståndet! :-D Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen skönt. Men jag håller med dig, det är väldigt trist att man i vissa raser (eller åtminstone vissa kennlar) inte kommit längre i utvecklingen - trodde faktiskt inte att en sk seriös uppfödare sänker sig till sådant.

      Tack! Du om någon, vet hur himla skönt det är för mig (och omgivningen) att jag fick det.
      Vi kan höras i morgon! Kramar ♥♥♥

      Radera