onsdag 4 november 2020

Ofrivillig semester

Det blev ju en ofrivllig semester från innebandyn from i torsdags.
Vettigt, eftersom människor inte klarar av att göra det vi måste - hålla avstånd, tvätta händerna och tänka efter före.
Blir väldigt arg när jag ser och hör människors beteende. I vanliga fall hojtas det en massa om att staten inte ska bestämma, att vi ska kunna ta vårt ansvar själva..
Jamen GÖR det då, för faen!
Nu skriker man om att regeringen är för mesig och inte gör si och så - men de säger ju hela tiden vad man ska göra.
Gör det då! Ta ansvar, tänk lite, lite längre än näsan räcker - och använd det lilla förstånd som kanske eventuellt finns innanför skallbenet!

De ökade restriktionerna ska gälla minst till den 19 november i Västra Götaland, men jag tror inte vi kommer att få varken spela matcher eller träna före jul.
Jättetråkigt, men så får det bli.
Livet måste gå först.

I natt är det presidentval i USA, det kan ju ingen ha missat.
Jag hoppas, hoppas, hoppas för allas skull att Joe Biden vinner.
Fyra år till med Trump kommer att innebära katastrof för världen, för klimatet, relationerna mellan länder, jämställdhet och för demokratin.

Annars?
Det är ganska ok. 
Vi är friska (haha, för att vara oss iaf..)
Ingen Covid-19 än så länge. Jag försöker verkligen vara försiktig, vill inte riskera något.
Jag har haft ett par eländiga värkdagar, så vilan passar bra. Nacken har pajat, och nervsmärtorna är inget roliga. Jag nog peka ut vartenda ledband, muskelfäste och trasiga kotor och hur de hänger ihop med varandra. Hela vägen från toppen till botten sas. 
Det är som en korsning mellan "tusen nålar", tandvärk och blåmärken i hela kroppen, och just nu är jag lite trött på det.
Men det släpper snart igen och blir mer hanterbart, det gör det alltid. 😊






2 kommentarer:

  1. Det är galet hur dåliga folk är på att följa det folkhälsoinstitutet säger. Hur svårt kan det vara?

    SvaraRadera