onsdag 27 januari 2021

Glömde ju


Jag glömde ju att visa att vi faktiskt haft lite snö i år också! Den 6 januari var hundarna ute i trädgården medan jag skottade. Maya var ganska misstänksam, men kom igång och busade så småningom.
Dagen efter fick faktiskt Thomas skotta gräsmattan, men bara några dagar senare var allt som vanligt igen, med regn och blåst som kom från alla håll. Nu har det regnat i två veckor, men de sista dagarna har faktiskt solen visat sig.
Men jag är ändå lite tacksam för att att vi inte fått lika mycket av det vita som de i norra Sverige. På vissa ställen har det ramlat ner 1½ - 2 meter på några dagar! Svårt för en göteborgska att förstå, det är vansinnigt mycket..


De här två bilderna är tagna i Kittelfjäll
Fotograf  Pablo Grate




Mina raringar, vi har lite mindre snö!


Det är allt vackert när snön ligger, men i lite mer lagom mängd.

Nu har Linda börjat på nästa dust med Försäkringskassan. Ny ansökan om sjukersättning är inskickad. Det blev en rejäl bibba med papper.
Igen.
Nu hoppas jag att PostNord lyckas bättre med leveransen än de gjorde för två veckor sedan, när jag skickade in en annan bunt som skulle till sjukpenningsavdelningen. Den bunten har inte kommit fram ännu, så nu får det bli en ny omgång i morgon. 
Satan i gatan vad PostNord tjänar pengar på det här. När man skickar så tunga brev kostar det nästan 50 kr varje gång..
Lite ironiskt är det att man inte får maila in papper till Försäkringskassan. De säger att de inte kan garantera säkerheten. Men att skicka med PostNord är minst lika osäkert, eftersom Försäkringskassan inte tar emot rekommenderade försändelser. Med tanke på PostNord's opålitlighet gör det ju att man inte har någon garanti för var breven hamnar eller vem som läser dem.. 
Moment 22, typ.


Nu blir det sängen, med en bok.
Köpte en ny platta i förra veckan, vilken lycka! Nu kan jag ligga och läsa (eller lyssna) i sängen på böcker på Nextory, älskar det. Har ju mina riktiga böcker kvar, men orkar inte hålla dem när jag ligger i sängen så länge.
En Samsung Galaxy S7 tror jag att den hette, fin är den iaf!
God natt!
 

4 kommentarer:

  1. Det är ju galet att man inte får mejla in dokument ju. Det är 2021 nu liksom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Och när ett av tre inskickade kuvert antingen försvinner i PostNord djupa sopsäckar eller fastnar och skickas fel på inläsningscentralen, känns det inte som det finns några säkra alternativ alls.

      Radera
  2. A7 heter plattan, S7 är en gammal mobil ;) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jajajajaaaaaadådåååå... Det är sak samma, typ. 😂😂😘❤️

      Radera