fredag 1 januari 2021

Se framåt

Nu är det den allra första dagen år 2021, och jag ser fram emot resten av året.
Jag har som alla andra önskningar för vad det nya året ska föra med sig, och jag tror att det kommer att bli ett väldigt bra år.
De största önskningarna är

att jag får träffa Mamma, Pappa & Elisabeth, Mona, Daniel & Karin snart. SNART!

att Linda får sin sjukersättning beviljad den här gången. Hon fortsätter att göra allt som Försäkringskassan säger att hon måste. Nu har hon fått utlåtandet från fantastiska Smärthjälpen som utrett henne i ett halvår. De anser att hon är helt arbetsoförmögen och kommer att förbli det. De skriver utförligt och noggrant, så man kan ju bara hoppas att Försäkringskassan äntligen ger upp. Efter nyårshelgerna ska det lämnas in en ny ansökan igen, så håll en tumme för det äntligen, äntligen ska bli klart.

att vaccinerna som kommer nu, ska dämpa smittspridningen av Covid-19. Det hade varit så skönt om vi kunde återgå till mer normala vanor, åtminstone framemot våren, sommaren.

att vi äntligen ska kunna börja med vår innebandy igen.

att Daniel & Karin får sina utbildningar och praktikplatser som de vill ha.

att vi alla får vara friska och krya, att Ella ska bli mindre rädd, att vi vinner på Lotto och så. Fixa lite mer plats för odlingar kanske? En jättestor skörd med potatis hade varit fint - men då måste jag ju övertyga Thomas om att bygga en ny, stor odlingslåda förstås.. 😉

Det här längtar man ju alldeles
väldigt mycket efter just nu!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar