söndag 31 december 2023

Begravningen

Begravningen blev så fin.

Elisabeth ordnade det så det blev precis som Pappa ville. 
Allt från ceremoni och musik, till landgång på Roy's för de närmaste.
Patrik från Jensens Begravningsbyrå i Helsingborg gjorde ett jättefint jobb och hade satt samman allas våra minnen och hågkomster om Pappa i ett fint tal. 
Det blev tårar, men också ett och annat litet fniss - han lyckades trots sin skånska får fram ett nästan göteborgskt "Ring mej sen" - en fras som Galenskaparna måste fått från Pappa när han jobbade i verkstaden. Svampplockning, flygklubben, det hårda arbetet med verkstaden, resorna till värmen och hans mys. 
Glimten i ögat och rävarna bakom öronen.
Allt fanns med.
Allt var Pappa, rakt igenom.

Pappa, du är så älskad, och du finns alltid kvar hos oss.






Den dagen jag går, för att ej vända åter. 
Jag vill att ni minns mig, precis som jag var. 
Det blir bara värre, mina kära, om ni gråter 
För inget kan ändra det öde vi har. 
Den dagen ni står här och kanske mig saknar 
Jag vill att ni lever och livslusten har 
Min älskade, kära, jag vill att ni vaknar och lever de dagar, den tid ni har kvar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar