lördag 16 juni 2007

Så himla skönt...

... att vi tror att vi vet vad problemet med Etthan är - för glupsk och kolik! Han äter så fort att han får det i retur, och sen får han ont i magen. Det hjälper att massera magen har jag märkt, och det brukar ju inte bota något annat än just ont i magen (eller kissnödighet när det gäller valpar, förståss..)
Stamtavlenamnen tror vi är klara oxå, får smälta dem lite. Döper valparna gör vi ju inte förrän stamtavlorna kommer ändå. Men Sambon föreslog att vi ska kalla våran lilla tjej för Citrus - inte alls dumt, faktiskt!

Har haft yrselanfall varje dag, nästan. Det knepigaste var härom natten, när jag vaknade och upptäckte att jag hade ett - väldigt konstigt! Men det har säkert med nacke - ögon - trötthet - stress att göra, bar frågan hur jag ska kunna få vardagen att fungera - det funkar ju inte att lägga sig ner på golvet när man är på Maxi... ;-)

Annars är det väl lugnt. Ungarna är hos sin pappa, nåja dottern är hos pojkvännen. Sambon och jag käkade årets första sill och potäter idag, mumms! Samtalet vi hade häromkvällen lättade på trycket en hel del, mår mycket bättre nu. Borde veta hur det är vid det här laget... :)

Som det regnar, det fullständigt häller ner. Det behövs, för det började bli väl torrt nu. Fast jag hoppas verkligen att det fina vädret kommer tillbaka - snart!

Jag fick en rolig felringning för en stund sedan. Min gamle vän från fd jobbet skulle ringa sonen, och hamnade på något underligt sätt hos mig. :) Det blev ett väldigt rolig samtal eftersom jag inte hört honom så glad på många, många, många år! Blev varm i hjärtat, han förtjänar verkligen ro i själen efter allt han fått stå ut med. Han blev så uthängd och smutskastad. En a de största syndabockarna genom tiden i Sverige, tro mig. Usch, det är över femton år sedan, och minnena är lika starka och lika fruktansvärda ännu...

Nu ska jag iaf krypa till madrassen, och snaaaart, snaaart få jag nog återvända till min sköna, goa, mjuka, jämna, behagliga, tysta, svala säng. ;)

Lite orolig idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar