fredag 8 oktober 2010

Men...

Nu gör jag ju precis som jag ska: vilar mycket, äter mina piller, går med sviktande knän*, bär inte så mycket till och från träningarna(tack, Daniel), är på färre antal träningar, går på sjukgymnastik.. Och ändå värker det i benen, leder, händer, armbågar, höfter... Hm, leder är väl de allihop, förståss ;)

Och det därmed sviktande knän - jag går tydligen för rak i knä och rygg, håller på att träna att gå rätt, vilket faktiskt gör nytta.

Hon är förresten grym, min sjukgymnast! För första gången på alla år har jag en sjukgymnast som inte vid första besöket ger mig ett jättestort program med massor av rörelser som man tränar både där och hemma, och menar att på tio gånger ska jag må bättre. Maria gör två, kanske tre saker och utvärderar sedan. Oavsett om det är rörelser, stretching, kroppställning eller något annat. Hon testar grejer när jag är där, sedan provar jag en vecka eller två. Sedan går vi igenom hur det funkat, och lägger till eller drar ifrån. Utan tidspress, fantastiskt. Målet vi har satt upp är att jag kanske ska kunna gå på riktiga promenader igen, vilket hade varit helt underbart! Saknar Thomas och mina långpromenader så mycket!!

Jaja, ska inte gnälla - det finns ju bättre dagar oxå. :)

2 kommentarer:

  1. ååå fy som du har det!!! Stackars dig! Jo det får man säga, erkänn att du tänkte att 'näää det är inte synd om mig'??? ;)

    Underbart att du träffat på rätt sjukgymnast! Hoppas verkligen att du blir så ok att du kan följa med ut och gå, utan mina promenader skulle jag deppa ner mig! Du är stark!!

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, du känner mig lite för bra.. ;)

    Mmm, det skulle vara jätteskönt, saknar det väldigt mycket.

    VI är starka!!! :D

    Stor kram tebax

    SvaraRadera