lördag 23 oktober 2010

Usch..

Nu är jag dålig på att uppdatera igen, får försöka rycka upp mig.. ;)

Men å andra sidan, egentligen har det inte hänt så mycket.
Pubkvällen blev mycket trevlig, det blev högklackade stövlar och leggings trots min aktningsvärda ålder. Fish'n Chips och ett antal cider blev det oxå, gott!
Linda har kommit hem igen efter 3 veckor hos sin pappa. Härligt, nu kan jag "mobba" lite - har en del att ta igen tror jag :)
Idag var Daniel, Linda och jag på Allum, Daniel hade verkligen kris på klädfronten. Han slängde ut en hel säck med kläder som han växt ut. Så idag åkte vi iväg för att handla - jag var chaufför och Linda smakråd. Flera par jeans, ett antal snygga t-shirts, två skjortor och en snygg jacka blev facit idag. Men han behöver lite mer, så det får väl bli en tur i nästa vecka igen. Men då får de nog springa och jag sätter mig i ett café med en god bok, haha!

I helgen blir det innebandy som vanligt, tre matcher ska hinnas med. Hoppas det går lika bra som sist, men det tror jag nog att det gör.

På måndag åker jag till Varberg. Måste lämna in bilen igen. Det är fortfarande något fel på vattenpumpen, har hällt på 1½-2 liter vatten sedan vi fick hem den. Och radion har inte funkat sedan reparationen heller. Så det blir en vecka med lånebil - USCH! En liten Opel Astra.. Hoppas vi inte behöver åka iväg allihop samtidigt, för då får jag väl kapa av benen på Thomas och Daniel.. Ja, alltså.. Ni som inte träffat vår familj ska veta att vi är ganska resliga - Thomas är 2 meter drygt, Daniel 1.96 (sist vi mätte) jag är 1.73 och Linda 1.72 Sedan har vi ju fyra hundar också - även om de är små, tar de ju plats iaf.. Haha, och jag lär inte kunna ta med mig 4 innebandykillar i bilen denna vecka heller!
Jaja, inga stora problem egentligen, men kommer att sakna Zafiran!

Vilken storm vi fick i natt, förresten! Vi klarade oss undan med en nerblåst stupränna, som Thomas nu har lagat igen, men hej och hå - vi trodde nog att en och annan takpanna skulle komma seglande, men vi klarade oss. :)

Nu ska denna nattkrökare gå och lägga sig, börjar bli lite sent

Ta vara på varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar